#1 Skrevet Februar 14, 2007 Fikk plutselig ding dang og oljelampe her i går. Sjekker olja jevnlig, og kan ikke si at jeg har registrert noe forbruk. Når jeg peilet nå, var det bare akkurat over nederste merket. Weird, konstigt og rart.. Får fylle på litt Møllers spesial og følge litt med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 15, 2007 Fikk plutselig ding dang og oljelampe her i går.Sjekker olja jevnlig, og kan ikke si at jeg har registrert noe forbruk. Når jeg peilet nå, var det bare akkurat over nederste merket. Weird, konstigt og rart.. Får fylle på litt Møllers spesial og følge litt med.. Ekkel følelse det der.... På fredag revnet oljefilteret mitt... Og all olje ble spylt under høyre framhjul i en venstresving Litt kaldt, og litt tykk olje er ikke alltid en bra kombinasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 15, 2007 slutte å kjøre som et råskinn da vett jeg hadde problem en gang, hadde fint med olje, men den lyste,satt den på verksted - en føler som hadde løsna og flydd inn i radiatorn møllers spesial hehe..mye koster olje må møller? kjører esso olja jeg 5-40 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2007 For de som bruker longlife så selges vel dette kun hos Møller og på Shell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2007 For de som bruker longlife så selges vel dette kun hos Møller og på Shell? Mekonomen har også Longlife. Tror de kaller den MaxiLife. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2007 Virker som om det er flere som har overfølsom oljenivå-vakt ?? På Passaten min hyler det å piper å blinker når den nærmer seg min. på peilepinnen. Ble livredd første gang det skjedde ifjor høst en gang Trodde bunnpanna var ramla av eller noe slikt. Skrudde av motoren fortere enn svint å heiv opp panseret.........ble litt letta når jeg fikk peila oljen. På Møller sa de at den oljenivå-vakta kan være litt vel følsom på noen biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2007 Var hos Arnesen på Bryn i dag. De kunne fortelle at det er normalt med litt forbruk av olje på disse motorene. Longlife olja er jo tynn som vann som de sa der. Møllers spesial koster nå to hundre og masse penger for litern. Jeg har sjekket med flere Shellstasjoner, men ikke funnet noen som har denne typen på hylla. Nå fikk jeg skvetta på 3 kvart liter, og alt er bra.. Så har jeg en kvarting i bilen i tilfelle nød 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2007 Litt OT men har en kommentar: Jeg grøsser når jeg hører ordet "long life" om en olje man har på en diesel eller TDI-motor. Kjøp heller en rimeligere olje og skift hver 5.000 km er rådet fra meg, for å redusere slitasje og oljeforbruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2007 Litt OT men har en kommentar: Jeg grøsser når jeg hører ordet "long life" om en olje man har på en diesel eller TDI-motor. Kjøp heller en rimeligere olje og skift hver 5.000 km er rådet fra meg, for å redusere slitasje og oljeforbruk. Skifte hver 5000 ?? Tror ikke jeg gidder å skifte olje hver andre måned. Kan ikke forestille meg at det er nødvendig når fabrikken sier det er greit med 25-30k. Hver 15k kan jeg gå med på, men noe oftere virker litt unødvendig så lenge det er snakk om normal bruk av bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2007 Skifte hver 5000 ?? Tror ikke jeg gidder å skifte olje hver andre måned. Kan ikke forestille meg at det er nødvendig når fabrikken sier det er greit med 25-30k. Hver 15k kan jeg gå med på, men noe oftere virker litt unødvendig så lenge det er snakk om normal bruk av bilen. Jeg skifter hver 10k. men med "gamle motoren" som var litt glad i olje så hadde jeg en grei "varsel". Tikking ved leken kjøring når nivået krøp under midten på peilepinnen. Men dette gjelder vell generelt 2.2 20vt. Men som sagt er enkelte motoren ekstra følsom for lavt olje nivå. Dvs ned mot low nivå.. Egentlig bra BRA synest jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 17, 2007 Det gjør vel ingenting å følge med ojlen litt nei... Jeg kjører rundt 30' i året, så et par oljeskift skal jeg nok leve med. Men, om det er verdt å bruke rimeligere olje?? Vet ikke. Vel koster olja litt penger, men det er vel en grunn til at fabrikken har satt spec på olja. Velger å følge den, og skifte dobbelt så ofte som de anbefaler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 27, 2007 blir litt nervøs her nå! har en 2000 modell bensin. Skal audi ha egen olje? esso olja koster 187 kr så ekke så rimelig for en liter hvis longlife koster 2??.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 27, 2007 Sjekk oljelageret.no. dem har godkjente oljer til fornuftige priser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...