Anbefalte innlegg

Fra den øverste kjøleslangen på radiatoren min går det en liten slange inn på et rør som går inn under innsuget. Inn på dette røret

kommer det også en annen slange av samme dimensjon nedenfra(har ikke kikket hvor denne slangen kommer fra, kanskje varmeregisteret?). Men det jeg skal fram til er den koblingen som fører de to små slangene sammen inn på det røret som går inn under innsuget, er det noe spesielt? eller er det bare en helt vanlig "sammenkobling"?

 

ser ut som om det lekker kjølevæske fra den koblingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nesten ligne på en dumpventil den koblingen som fører slangene sammen.

 

Er det her termostaten ligger? Er visst knekt av en rørstussen på den, tydeligvis derfor det lekker kjølevæske. Ser ut som forrige eier har prøvd å tette det med noen form for tetningsmasse(?)--> dårlig ide.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta et bilde du, litt enklere og skjønne hva du mener da.

sikkert mange som kan hjelpe deg her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, kanskje det.. skal prøve å få tatt et bilde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en kontakt på baksida av denne også!

Photo0038.jpg

Photo00400.jpg

Photo00411.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sirkulasjonspumpe... Sirkulerer vannet etter at du har stoppet motoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, ser at det er en pumpe nå når jeg har plukket den ut..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noen erfaring med å koble bort denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være en sirkulasjonspumpe som fortsetter og sirkulere vannet etter at motor er slått av. Dette fordi det orginalt er vannkjøling på turboen og vannet skal kjøle ned denne etter motorstopp....

 

Men har ingen erfaring på å montere den bort.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok den vekk fordi den lakk på VR6 en jeg hadde. Stod i rep litteratur at den var beregnet for biler i varme land.

 

Usikker på om jeg ville demontert den på en turbobil derimot.

 

Originalpumpe mener jeg å huske var VANNvittig dyr, men sjekk websidene til Webasto. De pumpene gjør akkurat samme jobben og koster mindre. Kontakthuset/stikkeren må evt. skiftes da men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.