2.3 20v (7A): drar dårlig og sluker bensin.

Anbefalte innlegg

Motoren i 90n oppfører seg litt rart for tiden.. jeg kan gi gass og turtallet kommer, men det finnes ikke drag i bilen. Er akkurat som det er 100HK mindre enn hva det skal være. Plutselig kan den dra som bare det igjen, for så å bli like ille igjen på neste gasspådrag. Senest i morges giret jeg fra 4 til 3 gir for å kjøre forbi en kar, og minket bare farten..:rolleye:

 

La også merke til at bilen plutselig bruker mye bensin, har kjørt såvidt 5 mil på 17 liter bensin nå. : klø :

 

 

To ting slår meg, enten lambdasonde eller bankesensorer.. men Lamdasonden burde vel ikke føre til at bilen ikke drar skikkelig..? Og bankesensorene burde vel ikke føre til det høye bensinforbruket?

 

Hjeeelp....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men Lamdasonden burde vel ikke føre til at bilen ikke drar skikkelig..?

 

 

Jo, om motoren drukner i bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer lambdasonden opp som feil om man leser ut feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer lambdasonden opp som feil om man leser ut feilkoder?

 

Ikke alltid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går i allefall i nødprogram det ser man utifra det høye forbruket.

Kan jo være mye som utløser nødprogram. Lufmassemåler, tempfølere, lambdasond.....+++

 

Enkleste her er om du får blinka ut feilkoder. Får du ikke feilkode på noen ting så er sjansen stor for at det er lambdasond siden den er den eneste som ikke nødvendigvis genererer feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mod. på bilen din? du må bruke feilsøkingskabel hvis bilen din er etter 90 hvis jeg husker riktig, 88 89 kan man blinke ut hvis jeg ikke tar helt feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer bankesensorer alltid opp som feil? trodde de kunne være litt lure også jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsøk og koble fra lambda og se om det er noe endring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve det, var skikkelig ille før i dag. Rykket til som bare juling på halvgass, mest når den er kald. Hvor sitter lambdaen, ved katalysatoren? Må jeg under bilen ? Kunne ikke se den fra motorrommet iallefall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve det, var skikkelig ille før i dag. Rykket til som bare juling på halvgass, mest når den er kald. Hvor sitter lambdaen, ved katalysatoren? Må jeg under bilen ? Kunne ikke se den fra motorrommet iallefall..

 

tipper den sitter før katalystatoren, så det er ikke lange strekket å sjekke :)

Kan jo forresten prøve å koble fra lmm også, se om det er noe forskjell!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å kjenne meg igjen i problemene dine nå.. Stabil tomgang?

Går sånn halvveis på halvgass, for plutselig å rykke til eller stoppe opp i 1 sek?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmengdemåler mest sannsynlig. Kun den som har mulighet til å gi så feil signal at bilen bruker 3L på mila.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en lmm liggende på bygda.

Kan ta den med inn til byen på lørdag hvis du vil prøve den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke du prøver den vidar, har jeg lyst til å prøve..

har kjøpt en Lmm her på forumet, men den har jeg ikke sett noe til ennå: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å kjenne meg igjen i problemene dine nå.. Stabil tomgang?

Går sånn halvveis på halvgass, for plutselig å rykke til eller stoppe opp i 1 sek?

 

Tomgangen er fin.. Rykker til som du sier ja. Kommer og går veldig, i dag var den helt fin igjen.. :confused: Rykkingen som kommer og går altså, men den går ikke skikkelig alikevel, merker godt at det mangler noe effekt. er noe med luft\bensinforholdet som ikke stemmer helt virker det som.

 

Håvard, hvis du hadde giddet å ta den med kan jeg godt prøve den til helga.. tar kontakt jeg :)

 

Vag-Com fungerer forresten ikke på B3 biler overhodet, må opp på B4 for å få den til å fungere. Skal prøve å blinke ut feilkodene med Lysdiode etter jobb i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en sms på 95805452 eller ring.

Skal ut på byen lørdag, så d passer vel best på søndag. Evt. lørdag utpå ettermiddagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg aldri har opplevd bilen på full effekt da?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terje: Les ut feilkodene på bilen, de vil sannsynligvis fortelle deg hva som er galt.. :) Prøvde med VAG-COM på min, og det fungerte faktisk. Virket IKKE på min gamle Coupe, men det var bare 10v, antar det går ett skille der. Uansett: Følgende info kom opp:

 

2 Faults Found:

00540 - Knock Sensor 2 (G66)

03-10 - No Signal - Intermittent

 

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

 

20v.org kunne fortelle meg følgende om feilen:

Knock sensor

- 2142 = sensor 1

- 2144 = sensor 2 - High fuel consumption

 

 

Symptoms:

- Impact-like power loss (like misfire) - Fault in sensor wiring

Solution:

- Knock sensor faulty - Check wiring to knock sensors

- Re-torque knock sensor (7 ft lb / 10 Nm)

- Replace knock sensor

 

 

Så det kan vel forklare en del.. hva koster en sånn på møller skal tro?

 

Det med tempratursensoren kom ikke som noe sjokk, den er nemlig full av kjølevæske.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud, jeg har gått i blinde i så lang tid!: faint :

Skal snarest få lest ut feilkoder jeg også:)

Er jo akkurat sånn jeg opplever bilen, jeg kjører på halvgass og PLUTSELIG så "kutter" den i ca 1 sek for å gå nesten reint igjen.

Har faktisk trodd at det var feiltenning av noe slag ja:)

 

Er det ikke så dyrt, skal begge mine byttes uansett, har hørt at disse ikke behøver å komme opp på VAG-COM jeg.

 

 

Edit: Min får altfor mye bensin og luft hele tida..Venter fremdeles på en fungerende LMM som jeg kan prøve.

 

Vidar: Sitter du å hører på Autocheck-piping du da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har "heldigvis" ikke autocheck.. ;) Les ut feilkodene alikevel, de gir deg sannsynligvis en pekepinn på hvor problemet ligger iallefall. Kan jo være flere ting som er galt også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bankesensorene mine dukket aldri opp på noen test med vag-com.... Til tross for det har jeg måttet bytte dem to ganger! Defekt LMM finner du rimelig greit ut ved å koble den fra, og se om bilen går dårligere/bedre.

Til deg med det høyt bensinforbruk, så kan det også være en fordel å sjekke temp-sensor som sitter BAK på toppen. Er den som går til ECU. Kjørte uten den en gang, og skal love deg at bilen min har aldri blitt så fort varm. Til gjenjeld slukte den bensin, og lukta svidd Audi-femmer i LANG tid etterpå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har heller problemer med at bilen ikke blir fort nok varm:)

 

Pris på bankesensorer da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har heller problemer med at bilen ikke blir fort nok varm:)

 

Pris på bankesensorer da?

 

Bankesensor, rundt 1000kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bankesensorene mine dukket aldri opp på noen test med vag-com.... Til tross for det har jeg måttet bytte dem to ganger! Defekt LMM finner du rimelig greit ut ved å koble den fra, og se om bilen går dårligere/bedre.

Til deg med det høyt bensinforbruk, så kan det også være en fordel å sjekke temp-sensor som sitter BAK på toppen. Er den som går til ECU. Kjørte uten den en gang, og skal love deg at bilen min har aldri blitt så fort varm. Til gjenjeld slukte den bensin, og lukta svidd Audi-femmer i LANG tid etterpå!

 

kremt, når du øker med bensin så blir motoren kaldere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært på møller i dag, og måtte gå derfra tomhendt.. de visste nemlig ikke hvilken av bankesensorene jeg skulle ha, i etka var de ført opp som blå og grønn, ikke noe info om hvorvidt det var nr en eller to.. forskjellige delenummer, men samme pris. Noen som vet?

 

Og når jeg kobler fra LMM hos meg dør hele motoren på seg.. Da fungerer den vel? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.