klunkelyd etter demperbytte, tips?

Anbefalte innlegg

heisann!

Fått en irriterende klunkelyd etter jeg bare byttet demperne bak, bytta til gule koni.

Lyden kommer bare når jeg kjører over små dumper, for eks sånne "bremsestriper" i veien, eller litt dumpete snø vei.

Men vis jeg kjører over en fartsdump eller noe større dumper så klunker det ikke. Er det demperlageret, eller hva det er?.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mistenkelig likt ut som jeg har på ene bilen, og der mistenker jeg selve demperen. Har også hørt det før at koni-dempere klunker. Tror det kan være at det er litt lite olje i demperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, det var litt kjipt å høre, er det noe garanti på koni, er vel ikke lengre enn 3 måneder siden jeg bytta.

kjøpt hos rodin btw.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og finn ut om det er demperne for mine er klare for henting hos Rodin.

Hadde vært fint og vite.

det kan jo også være en foring eller noe siden du nå har byttet til stivere dempere kreves det jo også litt mere av foringene vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sant sant, kan jo være foringer. kan trykt anbefale koni dempere, har ikke hatt problemer med det før, blandt annet volvoen som broren min hadde (v40), audi S4 hans, s2 til frank andre rui, og audi 80 min hadde ikke noen problemer med dette :)

Må sjekke litt i helga, blir vel "vår" service i helga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Da kan jeg trygt hente de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.