Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått vag-com kabler og program. Installert på maskinen og kabelen er funnet osv.... men når jeg plugger i bilen skjer d ingenting. finner ikke bilen...

hmm noe jeg gjør feil?

urS4 92.

hex-usb-can + 2x2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått vag-com kabler og program. Installert på maskinen og kabelen er funnet osv.... men når jeg plugger i bilen skjer d ingenting. finner ikke bilen...

hmm noe jeg gjør feil?

urS4 92.

hex-usb-can + 2x2

Tja, du gir jo ikke akuratt kjempemye informasjon her da, men:

Du har installert USB versjonen av programvaren ? (nyeste versjon er 607.3)

Hva skjer nå du trykker på test ? Har du en skjermdump ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd med 512 versjonen, men lasta ned 607 nå.

Altså under testen finner hiddenn kabelen. koblet i usb ja. men når jeg kobler den til bilen og kjører test så blir det akkurat det samme. hiddenn finner ikke bilen. kommer opp en feilmld om at man må huske at tenningen må være på..osv.. hmm skjønner ikke dette...er det noe feil med kabelen kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd med 512 versjonen, men lasta ned 607 nå.

Altså under testen finner hiddenn kabelen. koblet i usb ja. men når jeg kobler den til bilen og kjører test så blir det akkurat det samme. hiddenn finner ikke bilen. kommer opp en feilmld om at man må huske at tenningen må være på..osv.. hmm skjønner ikke dette...er det noe feil med kabelen kanskje?

Tror heller det er noe feil med bilen. Om du har en 92 modell så er jo sjansen stor for at det er noe der. Har ofte problemer med dette på eldre biler. Ledninger som er slitt av osv.

Er det strøm i pluggen da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm..kontaktene sitter jo i sikringsboksen på bilen. rart om det skulle være noe ledningsbrudd der..men kan vel være. skal jeg kunne måle spenning mellom kontaktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har noen bekjente med nyere bil, så kan du jo forsøke på den, slik at du får avklart om feilen er i bilen din, eller pc/ vagcom.

Sjekket at Usb kabelen er satt opp til å emulere samme com port som du har valgt at Vagcom skal bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm..kontaktene sitter jo i sikringsboksen på bilen. rart om det skulle være noe ledningsbrudd der..men kan vel være. skal jeg kunne måle spenning mellom kontaktene?

Du skal kunne måle spenning i den ene av de to kontaktene ja (2 kontakter med 2 pinner i hver). Husker ikke i farta hvilken kontakt på disse gamle typene. men om du bruker 2x2 adapteret skal ihvertfall spenningen komme igjen mellom pinne 4 og 16 i ODB II adapteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at Usb kabelen er satt opp til å emulere samme com port som du har valgt at Vagcom skal bruke?

Såvidt jeg skjønner har han en original VAG-COM kabel og ikke noe billig dritt som emulerer COM porter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.