#1 Skrevet Februar 15, 2007 Dagen før jeg skulle ta reg.reim skifte på min -95 A6 2,5 tdi (140hk), fikk jeg motorhavari: mad : . Halte bilen ned på verksted der diagnosen var at toppen hadde rast. Det heldige i dette var at jeg møtte på en koselig kar som het Kjell, som viste seg å være tidligere teamleder på et Audi værksted i 14 år:) . Han ville prøve å bare bytte toppen, som han hadde veldig god erfaring med fra sin egen AEL maskin. Herligheten kosta 21000,-. Da jeg fornyet mot og "ny" motor, rullet ut på veien igjen, gikk den så glad og lystig hjemover:) . Problemene begynte etter å ha starta motoren ettpar ganger... Det ble verre og verre å få start på den, og plutselig en dag putret den avgårde som en gammel utslitt opel diesel... Halte den til værkstedet igjen der de kunne fortelle meg at et hjul som satt på kamakselen og dreiv dieselpumpa hadde slitt et spor i kammen og vridd seg 3/10 mm. dette var nok til problemene. Værkstedet investerte i freseverktøy og slipte nytt spor til hjulet og bilen varpå veien igjen:) . Nå har den: dum : bilen begynt igjen:fy: , den blir bare verre og verre. Grunnen er at kammen har fått seg en smell og vibrerer derfor litt.. Olje bruker den uhorveligemengder av også -Har fått greie på at det jeg trenger er ei ny blokk og at jeg må få ny kamaksel..(er ikke livet herlig?) Er der noen av dere som kan dele erfariger med meg om dette? Er det noen som kanskje kan hjelpe meg med deler,eller tilgang til deler?-Har fått vite at akkurat denne blokka er veldig populær blandt S4 eiere- for å gi motoren mer effekt- eller no sånt: klø : . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...