#1 Skrevet Februar 15, 2007 Hei! eg har ein golf gti 83mod som eg holder på og montera 2 stk 40doce gassere i som eg har noen spørsmål eg lurer litt på. kansje noen her vett. 1.vil den orginale bensinpumpa i tanken fungere, eller må eg montere facet pumpa mi i tilegg? 2. hvor stort bensintrykk må gasserene ha? 3. hvordan plugge de orginale dysene? 4.så har eg ein ENEM 324graders kam som eg lurer på å montere vil den fungere i ein gatebil eller er det døfødt prosjekt, å i så tillfelle vil den ha noen hensikt uten skikkeligt grenrør å porta topp? takker for svar lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2007 Hei! eg har ein golf gti 83mod som eg holder på og montera 2 stk 40doce gassere i som eg har noen spørsmål eg lurer litt på. kansje noen her vett. 1.vil den orginale bensinpumpa i tanken fungere, eller må eg montere facet pumpa mi i tilegg? 2. hvor stort bensintrykk må gasserene ha? 3. hvordan plugge de orginale dysene? 4.så har eg ein ENEM 324graders kam som eg lurer på å montere vil den fungere i ein gatebil eller er det døfødt prosjekt, å i så tillfelle vil den ha noen hensikt uten skikkeligt grenrør å porta topp? takker for svar lasse 1:83 mk1 GTI har ikke pumpe i tanken men utenfor,men dette er en høytrykkspumpe så den vil nok ikke fungere på weberene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2007 3.For å plugge hullet til dysene , skru ut dyseinnsatsen som sitter der. Og plugg hullene med Tappe/Nivå pluggen fra ei golf girkasse...4 stk. Visstnok samme gjengene og dim. Mener å ha lest om denne oppskriften her på forumet en gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2007 1:83 mk1 GTI har ikke pumpe i tanken men utenfor,men dette er en høytrykkspumpe så den vil nok ikke fungere på weberene Takk for svar. då blei eg forhåpentligvis litt klokere da kobler eg vekk den orginale pumpa å monterer Facet pumpa der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2007 3.For å plugge hullet til dysene , skru ut dyseinnsatsen som sitter der.Og plugg hullene med Tappe/Nivå pluggen fra ei golf girkasse...4 stk. Visstnok samme gjengene og dim. Mener å ha lest om denne oppskriften her på forumet en gang.. Takk for bra tips. å siden eg har nok av ødelagte gearkasser så skal eg jammen prøva tipset ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2007 Hehe. verdt et forsøk, mener det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2007 Hehe. verdt et forsøk, mener det går. Det passer. Dette er et godt, gammelt og velkjent triks for å tette dysehullene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2007 for å gjøre det enkelt jeg hadde bare brukt orginal pumpe, og heller gått til innkjøp av en bensinstrykkregulator som f.eks denne er vanlig å bruke en slik kombinasjon på store v8'ere.... trykket inn på forgasserene skal bare være såvidt over atmosfærisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2007 for å gjøre det enkelt jeg hadde bare brukt orginal pumpe, og heller gått til innkjøp av en bensinstrykkregulator som f.eks denne er vanlig å bruke en slik kombinasjon på store v8'ere.... trykket inn på forgasserene skal bare være såvidt over atmosfærisk Så du meiner att eg kan bruke orginalpumpa så lenge eg har bensintrykksregulator? for regulator beregna på gassere det har eg nemlig liggende allerede så det er ingen problem. takk for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2007 Så du meiner att eg kan bruke orginalpumpa så lenge eg har bensintrykksregulator? for regulator beregna på gassere det har eg nemlig liggende allerede så det er ingen problem. takk for tips så lenge den er i stand til å få ned trykket til det forgasserene er beregnet på, skal det ikke være noe problem du trenger neppe mer en 0,5-0,7 bar i bensintrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...