#1 Skrevet Februar 16, 2007 Hei, skulle kjøre ut av parkeringa på jobb, skulle bare bremse opp for å få vist ID-kort, men neida, sånn ca 0 bremser. Måtte bare svinge inn i en snøfonn, der stod selvfølgelig et gjerde - En knust tåkelykt (har ny) og en ripe/bulk på 20cm i høyreforskjerm, der skal jeg ha "caravelle" riller, så nå har jeg en unskyldning for å få starta det det.. Men hva F*** kan ha skjedd med at jeg hadde 0 bremser, kjørte litt frem og tilbake på parkeringa, så kom bremsene tilbake litt etter litt, fungerer som normalt igjen nå. Noen som har peiling på hva som kan ha skjedd? Kan det være veisaltet som har fucka det her til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2007 Hmm høres rart ut, har du full bremsevirkning nå i etterkant? Ikke minket noe på beholderen? Mistet også all bremsekraft for en mnd siden (bremseslange sprakk), det var en ubehagelig og skremmende følelse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 16, 2007 Har normal bremsekraft igjen ja. Skal bytte bremsevæske, samtidig som jeg skal sjekke bremserør for rust osv(skal på eu-kontroll).. Abs-lampa lyser, så jeg har ikke abs, så jeg vet ikke om det dette kan ha hatt noe innvirkning på det som skjedde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 16, 2007 Mye salting der du kjører? Har aldri opplevd det selv, men får du mye salt og dritt på bremsene kan du miste bremsekraften, men kommer igjen når belegget med salt og dritt forsvinner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 16, 2007 Har hørt om samma krøll på bilen til en kamerat også.(bmw-rask:)) Bremsene virka fint, til bilen nesten stod stille. Abs skal ikke virke under ei viss hastighet, men i stede for å låse hjula, var det null bremser. var vist en ekkel opplevelse. Vanskelig å stole på bremsene i ettertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2007 Gikk pedalen i bånn, eller hadde du hard pedal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2007 Er mere enn nok salting her i Arendal ja.. Regner med det er en sikring som går på abs-en, napper denne ut i dag iom at jeg har en eller flere sensorer som ikke virker. Pedalen gikk til bunns en gang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2007 Hvis problemet var at pedalen gikk i dørken, vil jeg si at problemet ligger i bremsehydraulikken og ikke i ytre ting som skiver, salting ol. Sjekk væskenivå, slanger, mulige lekkasjer osv. Om alt virker tett og tørt, men væskenivået er lavere (sjanse for det etter at pedalen gikk til bånns), kan det være svikt i hovedsylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2007 1. Hadde du på brekket og slapp løs de, kan den ene siden hengt seg opp pga. fuktighet/frost, og bremsen måtte flytte den før trykket kom. Dermed gikk den i bunn. Bare en teori hvis du ikke ellers mister væske eller har hatt problemer med dette før.. 2. Jeg er veldig plaget av snø som legger seg på skivene og smelter, evt. is som har lagt seg på etter litt inspirert kjøring. = 0 bremser før det er varmet og 'slipt' av. Konas cab med slissa skiver har _ikke_ dette problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2007 hadde det porblemet på forden min (nesten likt) når jeg kjørte mye E6 kjøring la saltet seg på skiva og dannet et belegg.. når jeg så skulle av motorvegene hadde jeg nesten null bremse.. to tråkk så var dette belegget borte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 19, 2007 Problemet er løst nå, bytta bremsevæska, den gamle som var på var nesten blitt hvit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 19, 2007 Hadde selv en flott morgen med bilen på vei til jobb i dag Først var batteriet flatt, er noe som trekker strøm og etter noen dager uten kjøring er det alltid flatt, men dette hadde jeg allerede i tankene da jeg gikk ut for å starte den. På med startkabler og fyre den opp. Etter et kvarters tid var det på tide å dra av gårde, kjørte ut og skulle bremse før hovedveien, men neida, der var ei noen bremser! Pedalen var først steinhard, så jeg slapp den opp og trykket igjen men da gikk den helt i bunn og 0 bremseeffekt! Prøvde å pumpe opp noe trykk men gikk i bunnen igjen hver gang. Morro. Og bremsene var det ikke noe som helst galt med når jeg satt bilen fra meg på torsdag. Bare å kjøre tilbake og bytte bil, låne samboerens bil som selvfølgelig var nedfrosset den også så det var en herlig start på en ellers vanvittig herlig dag! (mandag) Lurer på hva som kan ha skjedd? Etter litt pumping kom utropstegnet i dashen og da lukket jeg opp panseret og sjekket bremsevæske, denne var da under minimum. Er vel en lekkasje et sted, men litt merkelig at denne skulle oppstå på den måten når alt var ok sist gang jeg kjørte... Sabotasje kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 19, 2007 Hvis bremsevæske nivået har sunket er det jo mest sannsynlig en lekkasje ja Ville byttet bremsevæske med det samme om du ikke vet når den er byttet da, ellers har ikke jeg noen gode forslag. Du må ha en fortsatt god mandag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 19, 2007 bremsevæske nivået synker når du sliter kloss og... jeg selger Super Blue Racing om noen er int... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...