#1 Skrevet Februar 16, 2007 Hei trenger hjelp!! har en 100 2.2 10 vT, den vill ikke gå, den starter å går i ca 40 sek, så stopper den.. Vi har jo selvfølgelig feilsøkt en del, har brøvd 2 like innsprut, det ene stod i bilen når jeg kjøpte den, å det andre følgte med turbo motoren(wr), det gikk fra tronheim til horten på tomgang uten problemer(taua den ) Å vi tok ut den ene dysa for vi tenkte den kutta bensinen der, det gjore den. Kom kansje 5 bra sprut før den stoppa, helt.. aha, tenkte vi bensin pumpa.. Vi byttet til en lik pumpe jeg hadde liggende fra den andre bilen min.. det samme skjedde.. Men begge de kunne jo være gåene... Så jeg tok ut bensin pumpa fra bruksbilen min(100 2.3) ingen forskjell.. prøvde å koble ut bensinstrykk regulatoren.. ingen forskjell.. Noen som har opplevd liknende? veit hva det kan være? All hjelp av innteresse:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2007 sjekk tenninga. dårlige pluggledninger har en tendens til å forkludre tenningsrekkefølgen. men du hører da ev at motoren ikke tenner på riktig sted. jeg sleit med det i et par år ved varierende kjøreforhold. da jeg slet av plugghettene og satte ledningene rett på pluggen var problemet borte. Ang bensintrykk så har du jo sjekket dette..så vi får tro det er i orden. Jeg var borti en bensinmengdefordeler en gang som var blitt tett på en syl. det kan du sjekke med å ta flasketesten på dysene. kjør starteren og se om det spruter like mye på hver. disse motorene skal jo gå hvis de har gnist og bensin. k¨-jetn er bra greier og skal gå evig hvis den får god bensin og ikke korroderer inni. stikk handa inn i kon bak luftfilter og kjenn om vakumarmen går lett opp og ned. ps bytt bensinfilter. vanskelig å spekulere i hva som er feil når du sier at den går ei stund før den stopper. går den normalt den stunda da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2007 Vi har både byttet pluggledninger, fordeler lokk og rotor.. Har også sjekka spjeldet i k-jeten.. det glir fint.. bensin filterert er bytta 05.06.. så tror ikke det er det.. Når den starter går den som normalt på tomgang.. Men med en gang vi begynner å skal ruse.. Dauer den bare.. Men vi får også luret den til å gå lengere på kaldtstart dysa.. Hvis vi setter strøm på den går den lengere på tomgang.. Men med en gang vi kobler av strømmen på dysa stenger jo dysa å da stopper den.. _Jeg syntes det er veldig rart at vi får til det?! for den dysa går jo ut i fra K-jeten den å.. Så tror ikke det er K-jeten.. men skal ut å sjekke dysene nå..¨Tar de ut å sjekker om kansje 3 av de er tette.. da er det jo ikke rart den ikke vill gå.. Takk for hjelp: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2007 Jan Brede hadde vel noe krøll med en av bilene sine,var vel en pinne på svinghjulet som hadde knekt...han la ut noen bilder her ett sted... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2007 Du kan sjekke om den drar falsk luft et sted imellom mengdefordeleren og gasspjeldet,er vel ikke uvanlig att det sprekker en gummibelg der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 19, 2007 Jeg fant feilen.. på en av luftmengde målerne mine stod det en dobbel skrue på bensin inn.. å den hadde jo jeg så klart satt over.. for da fikk jeg jo et ekstra uttak som jeg kunne ha en kaldstart dyse på... (med bryter på halv gass) men den tetta jo hele driten så kom jo ikke noe bensin inn i luftmengdemåleren... alt gikk jo rett til eksta dysa.. Bytta bare over til den orginale skruen... dermed starta den... å den gikk godt... er en turbo fra en 200 bygget på en orginal 2.2 motor. så må vell regne med å bytte topp pakning snart... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...