#1 Skrevet Februar 17, 2007 Hei! Har en audi 200 10vT motor(JY) som jeg har annskaffet meg en brukt fordeler til(fra KG motor). den "nye" fordeleren har 5 åpninger på huset under rotoren, mens den gammle har 1 åpning... har dette noe å si??? den nye fordeleren har samme delenummer som den gammle, bare disse åpningene som er forskjellen... MVH Georg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2007 Hei! Har en audi 200 10vT motor(JY) som jeg har annskaffet meg en brukt fordeler til(fra KG motor). den "nye" fordeleren har 5 åpninger på huset under rotoren, mens den gammle har 1 åpning... har dette noe å si??? den nye fordeleren har samme delenummer som den gammle, bare disse åpningene som er forskjellen... MVH Georg Dersom det bare er et vindu i "blekket" virker HAL sensoren som Cam sync. (Gir en puls hver gang cylinder 1 er tdc) Da må det være en sensor på veiven i tilegg. På Audi 5'er telles tennene på startkransen av en VR? sensor. ECU beregner tenning (og sprut) ut fra map tabeller etter sensor verdiene. Eldre 5'ere uten ECU stryring av tenning har 5 vindu i fordeleren. Da er det Hal sensoren som styrer tenningsmodulen direkte, men fordeleren har vekter som justerer tenning etter turtall og vakum stryring.... De kan ikke byttes om uten videre.. men om Hal sensoren er defekt i den du har kan du flytte over blekket med 1. vidu til den som virker dersom den andre ikka her valkum/vekt styring. Eventuelt kan du flytte Hall sensoren over i den med 1 vindu. Er bare å ta av låseringen så får du av blikket om du er lutt tålmodig og forsiktig. På NG motoren tror jeg det er 5 litt større vindu, og blikket kan ikke tas av. Det står fast som på 20V (7A og 3B motor) Jo, jeg har mekket mye med fordelere når jag har holdt på med Megasquirt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2007 Dersom det bare er et vindu i "blekket" virker HAL sensoren som Cam sync. (Gir en puls hver gang cylinder 1 er tdc) Da må det være en sensor på veiven i tilegg. På Audi 5'er telles tennene på startkransen av en VR? sensor. ECU beregner tenning (og sprut) ut fra map tabeller etter sensor verdiene. Eldre 5'ere uten ECU stryring av tenning har 5 vindu i fordeleren. Da er det Hal sensoren som styrer tenningsmodulen direkte, men fordeleren har vekter som justerer tenning etter turtall og vakum stryring.... De kan ikke byttes om uten videre.. men om Hal sensoren er defekt i den du har kan du flytte over blekket med 1. vidu til den som virker dersom den andre ikka her valkum/vekt styring. Eventuelt kan du flytte Hall sensoren over i den med 1 vindu. Er bare å ta av låseringen så får du av blikket om du er lutt tålmodig og forsiktig. På NG motoren tror jeg det er 5 litt større vindu, og blikket kan ikke tas av. Det står fast som på 20V (7A og 3B motor) Jo, jeg har mekket mye med fordelere når jag har holdt på med Megasquirt... takk for svar! er ganske sikker på at det er hal-giveren som er gåen i den gammle fordelern, så etter det jeg har forstått så må jeg bytte over dette "blekket" som består av èn åpning til den "nye" fordelern som har fem åpninger? har prøvd å tatt av dette blekket en gang før, men da fikk jeg det ikke av etter å ha tatt av låseringen... sitter den veldig godt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2007 som jeg sa har jo denne vært brukt med nettopp megasquirt og derfor byttet til deksel med 5 åpninger. er litt knot, men fult mulig å ta av:) sitter vel en låsekile også nedi der om jeg ikke husker helt feil: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2007 som jeg sa har jo denne vært brukt med nettopp megasquirt og derfor byttet til deksel med 5 åpninger. er litt knot, men fult mulig å ta av:) sitter vel en låsekile også nedi der om jeg ikke husker helt feil: klø : okey! står en skrue midt i akslingen oppå, tror du den må løs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2007 Nei, det er bare en låsering som må fjernes og et flatt skruhjern for å dra blikket opp... Vær firsiktig så du ikke ødelegger det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...