Glødeplugger til passat 1.9 tdi

Anbefalte innlegg

Hvor lang levetid har disse glødepluggene?

10 år gammel bil, 120k km, aldri hatt startproblemer, men nå har den begynt å få visse problemer. Mistenker glødepluggene.

Hva koster de isåfall nye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke umulig om det er glødepluggene da. Men det kan du enkelt måle med multimeter.

Dem koster vel 2-300,- kr stykket mener jeg å huske. Vurder også å sette bort jobben til verksted. Da slipper du å stå med skjegget i postkassa om gjengene i alutoppen blir med en glødeplugg ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte nye glødeplugger til min i dag, de kom på 747 kroner for 5 stykker, Bosch.. :) Skal bli spennende å bytte, håper bare det blir kaldt så jeg får sjekket om det blir noe bedre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har et multimeter setter du dette på motstandsmåling ( ohmmeter ), drar av plugghettene på pluggene slik at de blir uavhengige av hverandre, setter en målespiss på tuppen av pluggen og den andre spissen inntil skruepartiet/siden på pluggen. En plugg som er i orden vil da måle mellom en halv til en ohm. Er det brudd i pluggen får du ikke noe utlslag eller evt veeeldig høy motstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Audi 1.9 Tdi fra 1996 har gått 250.000 km nå.... har verken byttet glødeplugger, dyser eller andre vitale deler... Er en skikkelig arbeidshest: vinke :

Jeg mistenkte også glødepluggene en liten periode, men det var batteriet som etter 8 års tjeneste måtte byttes...

RD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.