#1 Skrevet Februar 17, 2007 Hvor lang levetid har disse glødepluggene? 10 år gammel bil, 120k km, aldri hatt startproblemer, men nå har den begynt å få visse problemer. Mistenker glødepluggene. Hva koster de isåfall nye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 17, 2007 Er nok ikke umulig om det er glødepluggene da. Men det kan du enkelt måle med multimeter. Dem koster vel 2-300,- kr stykket mener jeg å huske. Vurder også å sette bort jobben til verksted. Da slipper du å stå med skjegget i postkassa om gjengene i alutoppen blir med en glødeplugg ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 17, 2007 Kjøpte nye glødeplugger til min i dag, de kom på 747 kroner for 5 stykker, Bosch.. Skal bli spennende å bytte, håper bare det blir kaldt så jeg får sjekket om det blir noe bedre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 17, 2007 Om du har et multimeter setter du dette på motstandsmåling ( ohmmeter ), drar av plugghettene på pluggene slik at de blir uavhengige av hverandre, setter en målespiss på tuppen av pluggen og den andre spissen inntil skruepartiet/siden på pluggen. En plugg som er i orden vil da måle mellom en halv til en ohm. Er det brudd i pluggen får du ikke noe utlslag eller evt veeeldig høy motstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 17, 2007 Min Audi 1.9 Tdi fra 1996 har gått 250.000 km nå.... har verken byttet glødeplugger, dyser eller andre vitale deler... Er en skikkelig arbeidshest: vinke : Jeg mistenkte også glødepluggene en liten periode, men det var batteriet som etter 8 års tjeneste måtte byttes... RD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...