Anbefalte innlegg

Hele baletten begynnte med at jeg oppdaget olje i kjøleveska, og bynnte å undersøke hva dette kunne være. Fikk svar at enten er det en ødelagt toppakkning el sprekk i toppen.

Så bestillte ny toppakkning og satt den på, men fremdeles ojle i kjøleveska.

Kjøpte ny topp, satt den på /m ny toppakkning igjen, enda olje i kjøleveska.

 

Har en anelse om at den olja som er i kjøleveska nå er gamle rester som har ligger siden problemene bynnte.

 

Har tenkt å bytte kjølevann innom di nermeste dagene, å se om det blir bedre.

 

Når vi byttet toppen, brukte vi di samme toppboltene, kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Om det bare er gammel olje som har ligget i motorn, hvordan få renset dette ut

uten å blakke seg? (kjøpe kjøleveske for hvær gang jeg tømmer den) ?

 

Kan jeg vente til en dag det er plussgrader å bare fylle på vann?

 

Har en 86' Scirocco 1.8 insprut

 

Mvh

Robin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

boltane skal du helst ikkje bruke omigjen pga vanlig vis er det strekkbolter.

ny koster ikkje så mykje. ca 200kr.

du nevner at du har olje i kjølevatnet men ikkje kjølevann i olja. er olja kremaktig?

 

eller er bare kjølevatnet skittent??

det er lurt ved toppakning skifte og rense olje og kjølevatten.

 

har du vannavkjøling på olja?? det er ein liten firkanta sak som er festa ilag/over oljefilteret den har to slanger på seg, ein fra vannpumpa bla. har du ein sånn så sjekk den. dei har ein tedens til å ryke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.