Trenger hjelp *Frustrert som F....!!!* "Speedometer"

Anbefalte innlegg

Nå begynner eg og bli frustrert!!!

Eg har problemer med speedometeret på min Audi Q 20v. Første eg antok som kunne være feil, var at speedometer var ødelagt siden den ikkje tellte km eller farten. Så eg skiftet hele dritten og håpet på det beste, men nei da. Speedometeret sto fortsatt på 0. Fant deretter ut at det måtte være føleren på kassa! Så eg kjøpte ny føler.

Har ikke hatt tiden til og skifte denne før nå. Så eg plugget den gammle ut å hadde nedi den nye. Tok en kjøretur, men nei da! Det skjedde fortsatt ingen ting. Synest det er kjedelig uten speedometer nå, siden eg ikkje har hatt dette på min bil enda:P

Så derfor må eg hendvende meg til dere(igjen) for og prøve å løse dette..

Har dere noen forslag om hva som kan være feil nå?

(foresten er dette en elektronisk, ikkje wire.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer om type bil! A4, s2, s4, s6?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er snakk om en 90

HEI HEI...

har en 90 20v Q som har noen små problemer..

en av feilene er speedometeret. Har gått til innkjøp av ny føler og skal til og montere denne.. Lurte på hvor denne føleren sitter på kassa? over?, under?, ved siden av?

den andre feilen er girkassen..

når bilen er i gir så slenger grispaken hit og dit.. spess i 2 gir.. Fant ut at dette må være motorfestene, men kan det være andre ting som er feil en akkurat motorfestene?

takker for alle smarte og rare svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

japp.. det er den bilen som er nevnt over her.. En 90 20v Q( glemte å si type:P) men girkasse problemmene er kurrante og er på tur til og bli fikset...

andre grunnen til at eg er frustrert er fordi eg ble påkjørt i går:( 1 jævla Merc Vito som rygga rett inni i !begge! dørene mine på førersiden) Rygget så klart med hjørnet sitt rett på dørene mine. Skadene hos meg; 2 moste dører, får ikke ene døra opp 1 gang..

skadene på mercen; Liten skramme på plastikken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg led av et øyeblikks dysleksi :) Så ikke 90. EDIT. Fordi det sto kun Q 20V i den tråden jeg leste gitt. Hvor kom det andre innlegget fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det andre inllegget eg la inn var for en stund siden, tror det kom frå samme tema... Men som sagt det er lenge siden.. Nå er det hovedsakelig Speedometer hjelp eg trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal snart til og sjekke lednings nettet, men kan det være noe annet som er feil?.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal snart til og sjekke lednings nettet, men kan det være noe annet som er feil?.....

Mulige feil etter min mening;

1) Drev i kassa til giver - utslitt?

2) Giver - defekt?

3) Ledningsnett - brudd?

4) Instrument (speedo) - defekt?

Kommer ikke på noe mer i farten. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel egentlig ikke en ting jeg bør si... Men for noen år siden opplevde jeg det samme på bilen min. (90 Q 20V). Byttet også giveren i girkassa, uten at det hjalp noe spesielt. Slo meg inntil videre til ro med akkurat det.

Så noen måneder etterpå var det bare å prøve å finne ei ny girkasse, etter ett FULLSTENDIG havari!

Håper du er heldigere enn meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min er det et ledningsbrudd som fører til dritten, hvis du ikke har prøvd det allerede så kan du jo ta en titt med et multimeter hvis du vet åssen da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel bare plugge ta ut hoved instrumentet og ta en kjøre tur å måle om følern gir noko signal? eller bruke "biipe" funksjon og måle mellom endene på ledningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

yup, skulle fungere det, begge to egentlig hvis jeg forstod deg riktig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel egentlig ikke en ting jeg bør si... Men for noen år siden opplevde jeg det samme på bilen min. (90 Q 20V). Byttet også giveren i girkassa, uten at det hjalp noe spesielt. Slo meg inntil videre til ro med akkurat det.

Så noen måneder etterpå var det bare å prøve å finne ei ny girkasse, etter ett FULLSTENDIG havari!

Håper du er heldigere enn meg!

: gråter :

har på følelsen at det kan være noe der ja: bh :

siden kassa mi ikke følger heeelt med for tida, Men det håper jeg og tror er overføringa: klø :

men men, visst kassa ryker så ryker den, å da får man bare kjøpe seg ny..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.