#1 Skrevet Februar 18, 2007 For 7 mnd siden oppdaga jeg olje i kjøleveska. Leverte inn bilen hos nermeste verksted og ba de om å kike på den for å finne ut hva som er galt. "Ingen problem" sa de å sa de skulle ringe tilbake om 1 ukes tid. Da de ringte tilbake sa di at de ikke hadde funnet ut noe som helt over hode, de hadde byttet toppakkning, skjøllt motorn me diesel eller no slik uten å få svar på problemet. Han som er sjef for verkstedet sa at "siste alternativet er at det er sprekk i toppen"..Når en fagperson sier slikt til en som meg som ikke har stor peiling, så tar jeg han på ordet. Jeg tok saken i mine egne hender etter at han etter et parr uker ikke klarte å finne en ny topp. Etter 3 mnd fikk jeg tak i den toppen jeg skulle ha fra england etter mye om å men. Så var d å få lånt garage, 2 kompiser for å hjelpe til, ++ 2 dager sto vi dær å dilla med hellvette. Så kjørte jeg bilen hjem for halvannen uke siden...jett hva da?, jo, enda olje i kjøleveska. Fant ut i dag at det er oljekjøleren som er gåen....................... Hadde den mekanikeren funnet ut dette, hadde ikke jeg vært bilfri i 7 mnd. Er så forbanna nå at /¤%& Hva kan jeg gjøre? kontakte han å si det slik som det er å håpe han har en bra løsning på saken er vel første steg regner jeg med. Hva om ikke det går?..Finns det et slags forbrukerombud jeg kan kontakte i denne situasjonen? ....Jeg som stolte 100% på den nissn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2007 He he! Er mange ubrukelige mekanikere: rolleyes Kanskje du klarer å få refundert verkstedregningen, men tviler på om du får noe mer kompensasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2007 For 7 mnd siden oppdaga jeg olje i kjøleveska. Leverte inn bilen hos nermeste verksted og ba de om å kike på den for å finne ut hva som er galt. "Ingen problem" sa de å sa de skulle ringe tilbake om 1 ukes tid.Da de ringte tilbake sa di at de ikke hadde funnet ut noe som helt over hode, de hadde byttet toppakkning, skjøllt motorn me diesel eller no slik uten å få svar på problemet. Han som er sjef for verkstedet sa at "siste alternativet er at det er sprekk i toppen"..Når en fagperson sier slikt til en som meg som ikke har stor peiling, så tar jeg han på ordet. Jeg tok saken i mine egne hender etter at han etter et parr uker ikke klarte å finne en ny topp. Etter 3 mnd fikk jeg tak i den toppen jeg skulle ha fra england etter mye om å men. Så var d å få lånt garage, 2 kompiser for å hjelpe til, ++ 2 dager sto vi dær å dilla med hellvette. Så kjørte jeg bilen hjem for halvannen uke siden...jett hva da?, jo, enda olje i kjøleveska. Fant ut i dag at det er oljekjøleren som er gåen....................... Hadde den mekanikeren funnet ut dette, hadde ikke jeg vært bilfri i 7 mnd. Er så forbanna nå at /¤%& Hva kan jeg gjøre? kontakte han å si det slik som det er å håpe han har en bra løsning på saken er vel første steg regner jeg med. Hva om ikke det går?..Finns det et slags forbrukerombud jeg kan kontakte i denne situasjonen? ....Jeg som stolte 100% på den nissn... Jeg var ute for akkurat det samme i fjor. Verkstedet ringte meg å sa at de hadde sendt toppen til sylinderservice for sliping og sjekk, men kunne ikke finne noe feil. De lurte da på om jeg ville få tak i en ny motor å sette inn, da den nok ikke var til å redde. Jeg sa at de måtte prøve å sette den sammen igjen først for å se. Da jeg fikk bilen tilbake varte det ikke lenge før det kom olje i vannet igjen, og jeg kjørte bilen tibake til verkstedet. Jeg ringte for morroskyld et merkeverksted, og der var det første de sa kunne være feil at det var oljekjøleren. Jeg ringte verkstedet mitt og ba dem sjekke dette, og jada, det var den! Men regning på alt dette, det fikk jeg! Det endte til slutt med at de gikk ned noen lapper på regninga, men alikevel ble det dyrt. Jeg var i kontakt med NAF og forbrukerrådet, de var enige med meg i at jeg ikke skulle betale for alt, men det kom aldri så langt at jeg kjørte noen sak på det, siden verkstedet til slutt kom med en pris jeg kunne leve med. Selv om kjøleren kostet under 1000 lappen... NAF kan bistå med juridisk hjelp hvis du er medlem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...