#1 Skrevet Februar 18, 2007 Etter å ha hatt dårlig radiosignal ei stund, har eg no bytta antenna på venstre bakskjerm, som eg trudde var til bilradioen (viste seg å vere til gammel mobilteltfon installasjon) med ei ny elektrisk antenne. Det eg no stusser i, er kvar den orginale antenna er plassert? (Gadd ikkje å følge ledninga inne i kabelstrømpa.. ) Den er ikkje i hverken front- eller bak- ruta. Ligger den i taket? Nokon som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 18, 2007 Nå begir jeg meg litt ut på tynn is på dypt vann, men jeg mener å ha hørt at denne ligger i en av bakskjermene?? Noen her kan helt sikker bekrefte/avkrefte dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 18, 2007 Er den ikkje plassert i bakruta på desse varmekablane? Synst eg leste det eingang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 18, 2007 Det stemmer, av-isingstrådene fungerer som antenne, de tre øverste er for AM-mottak, bak dekslet på venstre D-stolpe ligger en antenneforsterker. Det kan også være en antenne i frontruta, med en forsterker bak dekslet på høyre A-stolpe. -- Antenna system, components 1 - Front antenna amplifier Mounted to right A-pillar 2 - Rear glass Rear window defogger heat elements act as an FM antenna Top three lines in rear window are used for AM reception only 3 - Rear antenna amplifier Mounted to left D-pillar 4 - Windshield With front antenna wire 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 18, 2007 Rear antenna amp, installation and connections Note: Checking procedures page 91-29 1 - Rear window with defogger 2 - AM antenna connection 3 - AM antenna connector (to amplifier) 4 - Power supply from radio 5 - Screw 6 - Washer 7 - Rear antenna amplifier 8 - Rear window defogger power supply (from switch) 9 - Antenna cable (from radio) 10 - Connection cable from antenna amplifier 11 - FM antenna and rear window defogger power supply connection 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 18, 2007 Aaahkurat Da ble man litt klokere Gjelder dette også for avant?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 18, 2007 Det stemmer, av-isingstrådene fungerer som antenne, de tre øverste er for AM-mottak, bak dekslet på venstre D-stolpe ligger en antenneforsterker. Det kan også være en antenne i frontruta, med en forsterker bak dekslet på høyre A-stolpe. Hehe.... dette var jo genialt da... hadde det fungert skikkelig . Det vart vesentlig bedre radiosignal med ny antenne. Hos meg så virker ikkje dei tre øverste trådane. Kan det vere at denne antenne forsterkeren er gåen og derfor ikkje gir ut spenning til varmetrådane? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 18, 2007 Aaahkurat Da ble man litt klokere Gjelder dette også for avant?? Tja, ikke sikker, men det er vel bare å ta av lista på D-stolpen og sjekke :-) Men bak plastlokket som sitter over taklyset v/bakluka er det både en antenneledning og en elektrisk tilkobling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 18, 2007 Hehe.... dette var jo genialt da... hadde det fungert skikkelig . Det vart vesentlig bedre radiosignal med ny antenne. Hos meg så virker ikkje dei tre øverste trådane. Kan det vere at denne antenne forsterkeren er gåen og derfor ikkje gir ut spenning til varmetrådane? Burde vel være enkelt å teste, sjekk om du har spenning fram til forsterkeren, prøv å koble fra spenningen inn til forsterken og se om motakelsen blir verre eller likedan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 19, 2007 Burde vel være enkelt å teste, sjekk om du har spenning fram til forsterkeren, prøv å koble fra spenningen inn til forsterken og se om motakelsen blir verre eller likedan. Uttrykte meg litt dårlig forstår eg... Denne forsterkeren er ikkje i bruk lenger siden eg har montert ny antenne, men må den fortsatt virke for å få dei tre øverste varmetrådane til å virke som varmetråder? Utifra skjemaet/ teikninga kan det sjå ut som det. Kan frakoblinga framme ved spilleren resultere i at varmetrådane ikkje virker? Nokon som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 19, 2007 The rear window heating elements also work as an FM antenna. The top three lines in the rear window are used for AM reception only and are not heated. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 19, 2007 The rear window heating elements also work as an FM antenna. The top three lines in the rear window are used for AM reception only and are not heated. Takker! Da slipper eg å feilsøke på noko som virker som det skal. Kansje man kan bygge om... ? Er desse trådane laga av samme materiale som dei andre, så det bare er å koble dei til... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 19, 2007 Takker! Da slipper eg å feilsøke på noko som virker som det skal. Kansje man kan bygge om... ? Er desse trådane laga av samme materiale som dei andre, så det bare er å koble dei til... ? Tja, ikke godt å si, må jo være en viss motstand for at det skal utvikles varme. Prøve å måle motstanden i de kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 19, 2007 Tja, ikke godt å si, må jo være en viss motstand for at det skal utvikles varme. Prøve å måle motstanden i de kanskje? Skal gjere det.... Takker for info! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...