Problem med Golf 1.8 forgasser.

Anbefalte innlegg

Har en Golf II 1986 med forgasser motor.

Har når det har vært vått/regnet/slapseføre fått store problemer med motoren. Den vil ikke gå skikkelig og struper seg.

Kan ligge i 100 i femte gir så plutselig må jeg gire ned i 4,3,2 så til 1 for å få kommet meg fremover så plutselig dør den ut. Står å venter i et minutt eller to så starter jeg den igjen, ruser så den går på fin tomgang igjen så kan jeg kjøre en mil før det blir akkuratt samme problemet.

Når det er tørre veier ute fungerer den som en kule.

Noen her som har vært borti lignende problem?

Har forøvrig nettopp byttet: fordeler, rotor, plugger, pluggledninger, bensinfilter, batteri, foring under forgasser, luftfilter og oljefilter/olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være påfyllingsrøret ditt som er hullete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette skjer rundt nullføre kan det være forvarmerslangen som er lekk/borte. Denne tar varme fra eksosmanifold for å hindre at forgasser skal fryse. Har selv opplevd det samme, og problemet forsvant ved å sette på denne. Ofte ruster festebraketten i stykker og slangen forvinner på mystisk vis..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg skjer det samme akkurat ved "nullføre vær", som f,eks idag:p

Og hos meg er forvarmeslangen helt ødelagt, samme med friskluftsslangen:p

Så jeg holder en knapp på Andreas sitt forslag:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde akkurat det samme problemet på min gamle Scirocco `84. Sikkert samme motor. Skiftet coilen (biltema hihi) var god som gull etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit om mange andre også som har dette problemet. Eg held ein knapp på at forgassaren isa...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forvarmeslangen er der (dog ikke den den biten på manifoilen) men den er trykt inn i manifoilen. Og det skjer også ved plussgrader.

Titta på røret isted og det ser i orden ut.

Coil : klø :

Har en ny liggende, prøve det kanskje..men høres snodig ut det synes jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.