Anbefalte innlegg

HHei Folkens,

Noen som har peil på hvor mye gass spjeldføleren på en 7a koster??

Har tatt feildiagnose og dette var feilen.

Fikk kode 2212. Dyr del??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggendes jeg hvis du skal ha... men du må sjekke hvor mange pinner det er på kontakten, den ble levert med to forskjellige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggendes jeg hvis du skal ha... men du må sjekke hvor mange pinner det er på kontakten, den ble levert med to forskjellige.

Det er 4 pinner på den. Den nyere har vel 3 mener jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du forklare symptomene du har ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye typen etter 90 er gått ut, den før 90 leveres. koster den nette sum av 2000.-

Sjekket det selv for 3 dager siden

Var et skille på chassi et sted i 90.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du forklare symptomene du har ?

Hei, symptomene er at den drar ikke like godt som den skal og merker at den får "feil" blandingsforhold.

Blinket den ut med feilkode. Dette gjør du ved å sette på tenning - sette inn en sikring i relèt i sikringsboksen.(eneste relèt med sikringsslot) og lar den stå i 4.5 sekund.- ta den ut og se hvordan motorfunksjonslampen din blinker. Den lyser i 2.5 sek først, så blinker den i o.5 sek pr verdi. et blink er 1 to blink er 2 osv.

Feilkodelisten finner du her- - - >http://www.20v.org/fault.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye typen etter 90 er gått ut, den før 90 leveres. koster den nette sum av 2000.-

Sjekket det selv for 3 dager siden

Var et skille på chassi et sted i 90.

Såpass, får se om det er å oppdrive på en skrot eller om det er noen som har liggendes. Så at Munthe hadde så får se om det blir noe enighet der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg har ikke motorfeillampe i instrumentet, er det ingen andre steder man kan blinke ut ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg forstår dette hvordan man gjør det kan gjøre det med releet også, men problemet er at på den "skiva" som sitter foran lysene i instrumentet mitt (S2 1991 instrument) er det ikke motorfeillampe så vet ikke hvor jeg skal sette inn pære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg forstår dette hvordan man gjør det kan gjøre det med releet også, men problemet er at på den "skiva" som sitter foran lysene i instrumentet mitt (S2 1991 instrument) er det ikke motorfeillampe så vet ikke hvor jeg skal sette inn pære.

Kan ta bilde over hvor min er plassert og du kan se om du kan sette inn en pære på samme sted?

eller:

kan du ikke at du kan lage en selv? Du tar en lysdiode0.25w, og kobler en motstand på 330ohm på denne. Så tar du og titter under der hvor clutchpedalen er, og opp under den plata under dashen. sitter med 3 stk 8mm sekskant, og under der er det MASSE ledninger, og der skal du koble denne dioden til en kontakt, som har 4 punkter og er brun mener jeg og ser slik ut :

Da dette er koblet opp skal du sette på tenning, koble til ledningene som er koblet inn i A1 og B1, holde de der i ca 4 sek, så koble de fra igjen, mens dioden er koblet til A2 og B1 før du setter på tenningen i det hele tatt.

Så begynner feiltestingen :)

Skjkønte du noe i det hele tatt av hva jeg skrev? :)

1115.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kan du ta bilde av posisjonen på motorlampa ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kan du ta bilde av posisjonen på motorlampa ?

Det skal jeg gjøre. Har prob med bilen til dama og holder på med den, så ho har min akkurat nå, men hu kommer hjem ca 1815, skal ta bilde med en gang hu kommer hjem og legge inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du legge inn bilde ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei allesammen.

Utifra hva jeg så i dag har jeg IKKE diagnosekontakter. (Pleier å være en svart en blå og en hvit på andre eldre VAG ihvertfall)

Så jeg må da antageligvis dra ut den sikringen og telle blink i skjermen, men først må jeg jo da sette inn en motorlampe, men i S2 kombiinstrumentet er det jo ikke motorlampeoppsett virker det som.

Kan noen ta bilde av hvilke plassering motorlampa har i deres bil ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnosekontakter har du nok helt sikkert. En svart og en brun. Ta bort dekselet over pedalene, så finner du dem nok oppi der ett sted. Men er sånne ledninger som ofte blir stuet bort ett sted, fordi folk som ikke vet hva de er til ikke liker å ha dem hengende løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle Typ89 har de kontaktene. De err nok under panelet ved pedalene. En hvit\brun og sort kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok er de slik avrundet i kantene som diagnosestikkene vanligvis er, hvis de er dette trenger jeg ikke å blinke ut koder da jeg har tilgang til VAG 1551 på jobb. Men jeg lette seriøst 10minutter etter dem i dag og fant dem altså ikke.

Pleier jo være en hvit, en blå og en svart ihvertfall på de bilene jeg har feilsøkt på før.

Tips mottas med takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.