Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

En kompis har kjøpt seg RS2 for ei stund tilbake, men har litt småtteri å ta tak i..

Det som står øverst på lista er å få motoren til å gå rent igjen.

I første og andre gir fungerer den tilnærmet normalt, men når man kommer opp i 3. og 4. så lugger bilen noe voldsomt..

I 5. og 6. er det mer eller mindre sporadisk..

Han fikk beskjed av Audi om å bytte en turtallsensor som satt nede på clutchhuset, men dette gjorde ikke saken bedre..Kanskje heller værre..

Noen som har noe tips???

LMM sjekket, og lambda byttet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt motorvask nylig? Fukt under coildekselet kan skape lignende symptomer.

kan være en grunn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har hatt problemer med coilene tidligere. Børge Olsen og jeg prøvde å bytte nr.4 pga den pluggen var svart. Det hjalp ikke. Etter mye fram og tilbake byttet vi hele coilrekka. Da ble den bra. Men den var også brukt, så det kan jo være at det er den som tuller igjen.

Problemet den gang var at en coil slo til jord. Vi byttet ut de korte pluggkablene/hettene med vanlige litt lange pluggkabler, pakket inn toppdekselet(den delen som coilene sitter i) og la det på siden av motoren. Da gikk bilen helt rent. Ingen overslag. Dere kan jo prøve det.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt kan tenningsmodulene og kødde, men tror og på coilproblemer.. har en "ny" coilrekke liggende, brukt kun få km ifølge selger til meg, pm ved interesse..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme symptonene på en S2 ABY.

Merket ikke på 1 og 2.gir, men på 3.4.5, når den begynte og dra tungt nedentil, fra 2000-4000 og på 3800/4000 lugget og nappet den innmari.

Forsøkte LMM,N75...ikke bedre.

Helt til jeg byttet plugger, orginale fra møller. (satt uorginale Denso plugger i)

Da ble bilen helt GULL!

Så mitt tips, skift plugger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.