#1 Skrevet Februar 20, 2007 Hei! I sommer rensket jeg katalysatoren min. Luktet dritt av bilen kald som varm. Tok en stor jernstang og stappet ut alt. Satte den bare på igjen, tom. For en uke siden begynte bilen å kutte når den ble varm. Hadde problemer med å holde turtallet. Hadde ikke peiling på hva det kunne være, men jeg koblet ut kontakten på lambdasonden, da ble alt så my bedre. Nå fjusker den ikke i det hele tatt. Det jeg da lurer på er om jeg må kjøpe ny? Hvilken hensikt har det å bytte denne når jeg ikke har katalysator lenger? Ødelegger jeg motoren ved å kjøre uten? Som sagt så går bilen megete bra uten, men pluggene mine er hvite, noe som tyder på at den får for lite. Kan dette løses med juster CO. Til tider ruser den seg opp på 3000 rpm uten at jeg gir gass i det hele tatt og noen ganger går den ikke ned på turtall når jeg holder inn klutsjen for å gire, den fortsetter bare oppover, noe som er veldig irriterende. Huff, så mye jeg skrev... Håper noen kan hjelpe meg, takker for svar! Mvh Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2007 Du bør kjøre med lambda selv om du har renska kat'en din. KE-jet'n bruker lambda'n til å justere bensin/luft forholdet. Koster 1200kr. på mekonomen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2007 400 på biltema...regner med den holder til sitt bruk.. Men hva gjør at den plutselig drar ivei oppover mot 3000 rpm uten at jeg gir gass da? Ingen som vet det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2007 Defekt isv (tomgangsregulator)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2007 Har sjekket den,tok den av og satte 12V på, funket fint den. Jeg ogås trodde det var denne, kan jo prøve med en annen en da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2007 Falskluft? Sjekket for lekasjer 'a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...