#1 Skrevet Februar 20, 2007 Er det noen her som har erfaring fra noen av disse settene? Har skjønt det slik at forskellen er trykkjustering, men trenger jeg virkelig dette? Bilen vil skjelden bli brukt til banakjøring men vil bli senket en del. Det gjelder en A4 B5 1,8TQ 1997 modell sedan. Trenger jeg trykkjusteringen? Andre erfaringer rundt bruk med uten trykkjustering? Vil ver.1 være for myk? Andre ting jeg bør tenke på ved valg her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2007 min erfaring er nei, du trenger ikke justering....på A4 for en også justere demperene ved å trykke den til bunns for å skru....det krever demontering av hele dritten... jeg har hatt flere sett gewinde for forskjellige merker, og har ikke savnet justering en eneste dag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2007 Jeg mener JA!!!! Hadde først H&R (kun høyde) på cab'n. Det satt på kun en helg. Høyden blei fin på bilen. men spesielt demperen bak var alt for myk. Når man senker så mye og samtid så funger demperen lik en orginal så blir det mye subbing når veien i Norge er så ujevne. Så kjøpte jeg K&W ver.2 De har jeg vært utrolig fornøyd med så jeg fikk beholde cab'n. Riktig som Morten sier, men dette gjelder kun bakdemprene.( var sånn på cab'n, mulig andre modeller har andre løsninger) Disse stiller du med engang når du montere demperen. Hadde vel mine på 90% hardhet bak. Framme følger det med en nøkkel som du justere hardheten på toppen. Så kan vel den evige diskusjonen starte om man trenger hardhet justring. vel jeg bruke den ikke så mye selv, men jeg monterte bakdemprene første gang uten å stille på hardheten. Da var de akkurat lik H&R. Jeg mener det blir rett og slett for mykt. Ver.2 koster vel en tusen lapp eller to ekstra enn Ver.1 Men jeg mener det er verdt penga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2007 har versjon 1 på golfen min, og kjenner ikke til detta over her... Fast og fin, kan ikke sammenlignes med noen ting, men en med justering kan du sikkert få både mykere og stivere. Jeg hadde ikke vurdert v2 engang, større sjans for at det blir "feil"... Kommer til å kjøpe V1 på alle mine bruksbiler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 20, 2007 Jeg har V1 og liker det veldig godt. Har aldri subbet, skjerm og hjul ligger kant i kant. Jeg mener det holder med V1:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2007 mine erfaring er personlige, men jeg var ikke fornøyd med kun mulighet til å stille høyden. så jeg personlig ville gå for ver.2. Men så kjørte jeg litt aktivt med cab'n og ville ha en stiv bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2007 noen flere som har erfaringer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 20, 2007 Bare at min erfaring er at V1 er mer enn stivt nok... Nesten for stivt, og jeg synes det fungerer bedre enn V2... Min mening... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 20, 2007 Jeg mener JA!!!!Hadde først H&R (kun høyde) på cab'n. Det satt på kun en helg. Høyden blei fin på bilen. men spesielt demperen bak var alt for myk. Når man senker så mye og samtid så funger demperen lik en orginal så blir det mye subbing når veien i Norge er så ujevne. Så kjøpte jeg K&W ver.2 De har jeg vært utrolig fornøyd med så jeg fikk beholde cab'n. Riktig som Morten sier, men dette gjelder kun bakdemprene.( var sånn på cab'n, mulig andre modeller har andre løsninger) Disse stiller du med engang når du montere demperen. Hadde vel mine på 90% hardhet bak. Framme følger det med en nøkkel som du justere hardheten på toppen. Så kan vel den evige diskusjonen starte om man trenger hardhet justring. vel jeg bruke den ikke så mye selv, men jeg monterte bakdemprene første gang uten å stille på hardheten. Da var de akkurat lik H&R. Jeg mener det blir rett og slett for mykt. Ver.2 koster vel en tusen lapp eller to ekstra enn Ver.1 Men jeg mener det er verdt penga. nå skal det jo legges til at du var en racer på banen da hans petter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 21, 2007 Ingen andre som kan ha inspill her? Fint med mest mulig anbefallinger før jeg kjøper meg sett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 21, 2007 Eg har var. 2 på bilen min og er veldig godt fornøgd med det. Bilen er stiv og fin:) Visst eg skal seie noko negativt om det, så har eg noko problem med at bilen slakker seg at lang køyring med dårleg veg. Nokre som veit om ain måte å få låse det:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 21, 2007 mener du at settet blir mykere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 21, 2007 jeg hadde v1 på g4 min.. Den ble alt for stiv etter min mening. Hadde vært deilig å justert litt mykere.. Var nesten så jeg spratt av veien hvis det var litt humper og høy fart.. Har justering på den jeg har nå. Jeg ville hvertfall tatt v2 så har du mulighet til å justere. Jeg har fra FK nå og det er ganske stor forskjell fra myk til det stiveste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 21, 2007 mener du at settet blir mykere? Ja. Eg har høyrt at fleire også har problemer med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 22, 2007 Noen andre her som kan komme med diverse innspill?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 22, 2007 litt ot, men hvem distribuerer kw i norge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 22, 2007 Norsk bildelsenter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 22, 2007 sorry for enda litt ot, men er understellet på type85 likt som på type89? her er stort utvalg i kw coilovers med greie priser! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 22, 2007 det der såg ikke ut som KW coilovers men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 22, 2007 sorry. feil link! skal se om jeg finner igjen den siden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 22, 2007 ok. gjør det! Jeg bestilte meg KW variant 1 i sta!:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...