#1 Skrevet Februar 20, 2007 Lurer på om noen har erfaringer med Federal SS-595 i 205/40-17. Må ha nye dekk til 7x17 felgene mine og siden dette er et meget billig dekk så tenkte jeg at det kunne være aktuelt.. Hvordan er de på bremsing vått og tørt, sidegrep, støy osv? Hvordan er bredden på dette, bredt eller smalt i forhold til dimensjonen? Håper på mange fornuftige svar På forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 22, 2007 Her var det jo mye snakk Ta med et annet spørsmål også, hvilke alternative dimensjoner har jeg til disse felgene? Kunne godt tenkt meg noen litt smalere dekk siden det er en smal felg dekket skal på. Er det slik at noen merker er smalere enn andre, eller er det bare en myte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 22, 2007 de federal dekkene jeg hadde tidligere var jeg veldig fornøyd med:) lite støy og ellers gode prestasjoner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 22, 2007 Kommer vel an på hvilken bil du har..Men 205 hørtes litt smalt ut? Mine erfaringer med Federal er at de er billige, godt grep, men lite slitesterke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2007 Kommer vel an på hvilken bil du har..Men 205 hørtes litt smalt ut? Mine erfaringer med Federal er at de er billige, godt grep, men lite slitesterke... Det er en Golf 3. 205 er vel ikke så smalt det? Må huske at denne felgen er veldig smal, bare 7 tommer, og da kan man ikke ha så veldig brede dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2007 Jeg hadde 225-45-17 på gamle audien min. Var fornøyd med dekken jeg i allefall. Tror ikke jeg har noe bilde som viser bredden på de men. Edit: Ser det såvidt her. Felgene var vel 7,5" mener jeg å huske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2007 hatt federal på bilen min en gang aldri mere synes disse sporet unormalt mye hadde 235/35-19 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 22, 2007 Jeg har ikke prøvd den modellen du snakker om nå , men hadde ett sett federal i samme dimm for noen å siden. Dekkene var helt ok i forhold til prisen. Godt grep på tørt føre ( i den grad man klarer å utfordre dekkenes egenskaper med en halvslapp gubbebil av en vectra med 1,8 motor og automatgir). Dekkene mangler nok litt på dyrere dekkmerker så fort asfalten blir våt, men mer kan man ikke forvente. Mine dekk var også 205 på en 7" felg, og dette er helt ok. Ønsker du noe smalere så finnes det vel 195/45 17, men dette er ingen vanlig og ei heller rimelig dimmensjon ser jeg for meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2007 Har hatt 205/40/17 Federal på den forrige golfen jeg hadde. Dekka er veldig breie i forhold til dimmensjonen, er i alle fall 215 om ikke nesten 225 breie. Dette er delvis pga "felgkanten" på dekkene. Jeg synes de ble slitt relativt fort, fikk aldri prøvd dekka på bane, men de forsvant relativt fort med litt aktiv kjøring. Men tilgjengeld var de veldig gode mot vannplaning samt at grepet på tørt var veldig bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 22, 2007 Har federal 595 i 205\45-16 foran på golfen og det spant mye mer på våt asfalt enn med tre år gamle goodyear f1 som var godt brukt. Ellers virker de ok for prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 22, 2007 Har også SS595 og er godt fornøyd med de. Mine er i 235/40-18. Helt greie dekk på alle punkter. Ikke merka noe negativt ihvertfall. Skiller seg positivt ved at det sporer veldig lite. Også har det kanskje en av de tøffeste dekkmønsteret jeg veit om (hvis vi ser bort fra gateslicks)... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 22, 2007 Mine dekk var også 205 på en 7" felg, og dette er helt ok. Ønsker du noe smalere så finnes det vel 195/45 17, men dette er ingen vanlig og ei heller rimelig dimmensjon ser jeg for meg. 195/40 17 (Conti) i såfall da, 195/45 17 på Golf 3 blir altfor stort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 22, 2007 195/40 17 (Conti) i såfall da, 195/45 17 på Golf 3 blir altfor stort. Hmm, er 195/45 større enn 205/40 da? Men ja, ikke umulig at det var 195/40 det var nei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 23, 2007 Hmm, er 195/45 større enn 205/40 da? Men ja, ikke umulig at det var 195/40 det var nei... Selvsagt. 5% endring i profil (fra 45 til 40) tilsvarer at dekkbredden må endres ca 4 cm for at hjulene skal være like store, f.eks: 195/40 17, D=58,78 cm 205/40 17, D=59,58 cm 225/35 17, D=58,93 cm 195/45 17, D=60,73 cm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 23, 2007 Selvsagt. 5% endring i profil (fra 45 til 40) tilsvarer at dekkbredden må endres ca 4 cm for at hjulene skal være like store, f.eks: 195/40 17, D=58,78 cm 205/40 17, D=59,58 cm 225/35 17, D=58,93 cm 195/45 17, D=60,73 cm Ja, kunne jo regna meg frem til det selv Var forøvrig 195/40 17 jeg tenkte på, 195/45 17 finnes visstnok ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 25, 2007 Et lite spørsmål til om dette: Bør jeg prøvemontere felgene før jeg kjøper nye dekk, eller skal dette passe rett på? Jeg kjøpte felgene i vinter men har ikke prøvd dem på enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2007 Faren min kjører Federal sommerdekk, husker ikke hvilken type. Han kunne like godt montert slipesteiner! De er harde som betong, ergo tilnærmet uslitelige. Men å passere 90 i A3 sportsbacken hans, så er det tilnærmet umulig å føre en samtale i bilen, pga dekkstøy. Jeg selv kjøpte noe som heter "mastersteel", og er kjempefornøyd med dem. Godt grep, lite støy, og meget slitesterke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 26, 2007 Faren min kjører Federal sommerdekk, husker ikke hvilken type. Han kunne like godt montert slipesteiner! De er harde som betong, ergo tilnærmet uslitelige. Men å passere 90 i A3 sportsbacken hans, så er det tilnærmet umulig å føre en samtale i bilen, pga dekkstøy. Jeg selv kjøpte noe som heter "mastersteel", og er kjempefornøyd med dem. Godt grep, lite støy, og meget slitesterke! Jasså Har vel ikke så mye å si for meg, bråker så mye i golfen likevel at 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 24, 2007 Ja, da har jeg stått i en og en halv time i snøfonna og pusset "nyfelgene" mine rene Til min store overraskelse satt det på to av felgene Federal Super Steel 595 i 205-40-17. De er vel ikke akkurat kjørbare lenger kan man si, vår venn corden har begynt å titte frem På de 2 andre felgene satt det Aurora dekk elns i samme dimensjon. Det jeg la spesielt merke til var hvor sinnsykt brede Federal-dekka var i forhold til de andre, nesten 2 cm bredere tenker jeg. Var en slags felgbeskyttelseskant på Federal som gjorde at det stakk en del utenfor felgen, mens Aurora-dekka faktisk var betydelig mye smalere, felgkanten stakk faktisk litt ut. Skal til en dekkhandler her i byen nå snart en dag og få vrengt på ny gummi på alle felgene. Fikk tilbud på fire nye dekk i samme dimensjon som før, får de for rundt 3000 ferdig omlagt, det må vel være billig? Husker ikke helt hvilket merke han sa det var, men Sonora eller noe sånt? Han hadde hvertfall samme pris både på dette dekket og på Nankang NS-2. Bør vel få lagt om før påske sikkert, så man slipper "rushet" av dekkkjøpere som sikkert kommer snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...