Justerbart; H&R eller KW?! VW Polo 86c

Anbefalte innlegg

Så snart resten av pengen "renner inn" skal jeg få sendt ned fjærbena mine til en av disse produsentene og få tilbake et ferdig gewinde (må det på Polo 86c) Ligger å vipper litt mellom variante 2 og rennfahrwerke fra H&R, men klarer ikke bestemme meg. Ser på det som et pluss at KW er rustfritt, men h&r må jo også ha sine fordeler derav prisen. Bilen skal ikke brukes på vintern og stå mye i ro. Prisene er ganske like, mellom 8 og 15 avhengig av merke og modell og brukt og nytt Tyskland og Norge. Trenger noen innspill og anbefalninger jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at H&R er stivere og mere race enn KW i sammme prisklasse.

Eneste fordel med KW er komfort og at det er rustfritt.

 

Valget er ditt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe sånt jeg tenker på også, KW er visst ikke så stutt som andre stive fjærbein. Men det skal nevnes at jeg tenker på KW var. 2, og når den skrus ca i bunn og demperen står stort sett på det hardeste, hvordan er de kontra hverandre da? H&R lager fine understell de, har selv cupkit og det er nokså stivt det også, men de får man får jo bare i 60/40 som laveste sett og det er jo litt høyt, må jo slippe den heeelt ned:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt kan du velge deg ut fjærer fra H&R sin "løpskolleksjon", ettersom demperne du har i Cup-kitet har korta stempelstenger. Men det blir litt lite restfjæringsvei om du skal ned i 80mm og mer (som du sikkert skal).

 

Kan slutte meg til det John-Arne sier lenger opp. Nå har jeg dog ennå til gode å kjøre bil (dvs. Einser) med KW V2 justert på det hardeste, men jeg har kjørt det med demperne justert på midterste knepp og det var ikke antydningsvis så stivt som H&R-gewinden min. KW V1 er enda bløtere (eller komfortabelt, om du vil;)).

 

Den store fordelen med KW (forutenom at det er rustfritt) er at du har ørlitegrann mer forspenning i fjærene om du senker mye, sammenlignet med standard-gewinden til H&R. Ettersom du vurderer et Clubsport-gewinde bør ikke forspenning være det helt store temaet.

Jeg ville valgt H&R, dersom egenskaper på bane er viktig og du ikke skal kjøre bilen vinterstid. Til sommeren har gewinden min vært brukt i 10 år på to forskjellige biler og den er ennå brukelig. Det sier litt om kvaliteten: ja :.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilstein/HR fra Sorg-motorsport, detta virker...... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett annet tips er å sjekke markplatz på berg-cup.de da det ligger mye snadder der til en fornuftig pris.

 

Berg-Cup.de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett annet tips er å sjekke markplatz på berg-cup.de da det ligger mye snadder der til en fornuftig pris.

 

Berg-Cup.de

 

Det meste der er jo ikke godkjent for gatebruk da. Kan jo være greit med noe papirer.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett annet tips er å sjekke markplatz på berg-cup.de da det ligger mye snadder der til en fornuftig pris.

 

Berg-Cup.de

 

Var på Berg-cup.de jeg handlet mitt gamle.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, får titte litt og få inn gryna så handler jeg vel, blir vel mest sannsynligvis til at jeg kjøper et brukt, med tanke på hvor nær sesongen er og jeg har tusen ting å gjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilstein/HR fra Sorg-motorsport, detta virker...... ;)

 

Og koster så hatten passer, bare å si ifra om dere snubler over noe kara!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.