#1 Skrevet Februar 20, 2007 Ok, jeg gjorde for noen dager siden en bestilling hos Kimmit-sport der jeg kjøpre en resirkventil.. Jeg lukket pcen fint, etter at e-mailen var mottat om bekreftelse.. Jeg kjøpte en "fast road" ventil.. Ihverfall.. Dagene gikk, og til slutt fikk jeg hentet den på posten.. Jeg betalte, fikk pakken, åpnet den, og der lå den så fint å skinte "Jeg kan ikke vente til jeg kommer hjem og få satt den på" Endelig litt mekking i garasjen tenkte jeg.. Jeg tar å kjører bilen ned i garasjen, rygger fint inn, å begynner å ta fra hverandre bit for bit.. "Slangeklemmer meg her og slangeklemmer meg der", tenker jeg da jeg jobber meg nedover.. Skal si jeg ble litt lei av alle de klemmene til slutt.. ENDELIG, har jeg arbeidet meg ned til den originale ventilen (som jeg trodde var original).. MEN, vet dere hva som lå der.. JO, en NØYAKTIG lik ventil.. Hvor nedtur er ikke DET da.. Alt det arbeidet, og alt det stresset for ingen nytte : gråter : Men, historien er ikke over ennå.. Jeg tenkte med meg selv at siden jeg like gjerne hadde kjøpt NY ventil, hadde jeg ingenting å tape på å bare skifte ventil.. Jeg skrudde fast den nye ventilen, men da med en åpen løsning (man blinder den ene utgangen på røret slik at den ene siden at ventilen står åpen) Til dette brukte jeg en urge-kork, men det fikk fint.. Var litt redd for at den skulle bli sugd inn i turboen da, for det er jo ikke så VELDIG populært med grønn flærret brus-kork i turboen er det vel Jeg tenkte jeg skulle prøve å se hvordan dette fungerte, i og med at det blir det samme som en vanlig åpen ventil.. Uansett, så skrudde jeg alt sammen igjen å skulle ut på en prøve tur.. Allerede rett etter jeg hadde startet, så fusket motoren litt på tomgang.. Jeg, tenkte ikke så mye over det, så jeg kjørte no bare.. Her er hva som skjedde under turen: -TOTALT fusking på tomgang, det var faktisk vanskelig å IKKE kubbe motoren.. - MYE "tomrom i luft" etter at ventilen hadde skilt ut luften.. - Hakking på gassen - Etter hvert gir, måtte jeg vente en god stund før jeg fikk noe som helst gassrespons.. - Den lagde mye fetere lyd når man slapp gassen, men et spørsmål.. HVA I HELVETE HJELPER DET NÅR IKKE EN DRITT FUNKER ??? Jaja, tenkte jeg å kjørte hjem igjen i garasjen å tok på den "vanlige" ventilen igjen.. Dette gjorde jeg så dere slipper : smil : :p Den nye er BTW for salg til de som kunne tenkte seg den.. Den er bare benyttet som "forsøkskanin" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 20, 2007 Kan ha litt med at du kjørte den som åpen og at den slapp ut litt falsk luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2007 Blendet riktig ende? Om ikke virker den nok ikke helt optimalt da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2007 Blendet riktig ende? Om ikke virker den nok ikke helt optimalt da;) Henger meg på den.. Har blåst av turboslangen noen ganger og da er det ikke mye mere enn tomgang som man får kjørt på.. Har også prøvd å tatt av ene slangen ut fra dumpen, og ble en rimelig høyere lyd når jeg slapp av gassen, men fuska bittelitt ved girskift.. Tror du kanskje har tatt av feil slange? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2007 Hvorfor monterte du den nye når du hadde en lik en som virket? Kunne vel returnert den nye ? If it aint broken, dont fix it 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2007 Jeg blendet den slangen som går inn på ventilen.. Slik at luften går inn i ventilen, og ut i fri luft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2007 Hvor stram fjør er det i ventilen? Den må være bra stram viss du skal sleppe trykket i friluft ellers fusker/går motoren lavt på tomgang. Greiest å ha den som resirk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...