Problemer med bakluke og sentrallås - S4

Anbefalte innlegg

Jeg har en -93 modell S4 med et litt slitsomt problem. Hver gang jeg smekker igjen bakluka låser sentrallåsen på bilen seg. Noen som vet hvor problemet ligger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ledningsbrudd inni gummigjennomføringa fra bilen til bakluka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, skal se om jeg finner ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt fundering er jeg litt usikker på om problemet er ledningsbrudd. Jeg får nemlig låst og åpnet sentrallåsen med nøkkel på bakluka.

Bilen har stått i 2 mnd uten å ha vært i bruk. Dette medførte tomt batteri og bilen måtte åpnes med makt på låsen på passasjerdøren foran. Denne låsen "hang" en stund etterpå, men kom seg etter hvert med litt olje. Kan det være her problemet ligger, eller er det ledningsbrudd et sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt fundering er jeg litt usikker på om problemet er ledningsbrudd. Jeg får nemlig låst og åpnet sentrallåsen med nøkkel på bakluka.

Bilen har stått i 2 mnd uten å ha vært i bruk. Dette medførte tomt batteri og bilen måtte åpnes med makt på låsen på passasjerdøren foran. Denne låsen "hang" en stund etterpå, men kom seg etter hvert med litt olje. Kan det være her problemet ligger, eller er det ledningsbrudd et sted?

viss problemet er som du sier at bilen låser seg når du smekker igjen bakluka, så er det høyst sannsynlig at ledingene som går til bakluka er på vei til å gå av. det starter med at isolasjonen brekker opp. og du får overslag mellom ledingene.

Har du sett på ledningene inni gummibelgene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

viss problemet er som du sier at bilen låser seg når du smekker igjen bakluka, så er det høyst sannsynlig at ledingene som går til bakluka er på vei til å gå av. det starter med at isolasjonen brekker opp. og du får overslag mellom ledingene.

Har du sett på ledningene inni gummibelgene?

Ikke sett på de nei, kun tenkt på problemet... Vet du om ledningene går oppe ved høyre feste for bakluka? Hvilken farge er det på ledningene der problemet er? Finner det sikkert ut ved å måle og se selv, men spør i tilfelle du vet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venstre side tipper jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venstre side tipper jeg.

Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn så det ut hos meg, så det er ikke umulig at du også kan ha litt problemer! :P

1095104887038236746S200x200Q85.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo koble ut mikrobryterne på bakluke låsen... er en plugg der du kan prøve koble fra....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.