#1 Skrevet Februar 20, 2007 noen som vet om fjerbein, stabstag, traversjer osv. er det samme på Audi S2 og Audi 90 20v quattro??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2007 Travers er nok lik. Fjørbein er nesten likt (S2 har grovere dempere). Stabstag vet jeg ikke. Bremser er like store, skiller bare at S2 har annen boltsirkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2007 s2 har vel lenkarmer der også, noe 90'en mangler mener jeg på men travers er lik ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2007 Jeg har da lenkearmer jeg.... Iallfall foran.... Lenge siden jeg har drivi og rota bak, så det husker jeg ikke helt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2007 mulig jeg husker feil, men trur s2'en har noen ekstra stag ved fjærbeinet... er nok noen som veit eksakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2007 Foran så er jeg sikker på at det er likt. Hadde nemlig ett S2 fjørbein på bilen min før. Bak er jeg betraktelig mer usikker, men skulle ikke forundre meg mye om det er likt der også. Dette kommer selvfølgelig an på hva slags innfesting det er av fjærbeina bak på coupe. For i sedan er det helt annen infesting på fjørbeinet på en B4 enn det er på en B3. Og som de fleste vel vet, så kom S2 kun i B4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 21, 2007 90`n har to typer understell, de med delte fjærbein og de med hele fjærbein. De uten delte har ikke lenkearmer. Delte kom vel sent i 89', mener jeg, muligens så sent som 90, og det er dette som er likt som på S2. Bremsene er også bare like om du har 20v, 10v har mindre bremser. Samme med hjullagerstørrelse, dette er mindre på 10v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 21, 2007 Finnes det coupe'er av typ 89 med hele fjærbein da? Har lenkarmer jeg også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 21, 2007 Ja, 89-modellen har dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 21, 2007 89-modellen har hva? Hele fjærbein eller delte fjærbein? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 21, 2007 89-modellen har hele fjærbein, som du spør om Den har heller ikke stabstag bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 21, 2007 Hehe, da skal den ikke ha lenkarmer heller da, det har jo min 89 mod:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 21, 2007 Sikker på at det er en 89-modell, da? Har du runde brytere ved rattet? Kan også være noen ble levert med det hvis det var tomt for deler eller lignende, en i Lokallaget hadde store problemer med å finne riktige foringer til Golfen sin, da understellet ikke stemte i forhold til årsmodellen.. i følge understellsnummeret skulle ikke bilen ha det den hadde, så fabrikken må ha brukt andre deler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 21, 2007 89' mod;) Firkanta brytere osv ja. 20v har ingenting å si? I AKTE er det jo delte hvis jeg ikke er blind. Hvilke kilder har du info fra? Edit: Skal kjøpe fjærbein for å sende til KW nå, og selger sier det er fra en 89' 90 Sedan quattro.Delte her også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 21, 2007 Jeg har sett minst to 89 CQ her i byen som har det, har sett det med egne øyne.. Mulig de at de kunne ha hatt noe "rammel" liggende fra 90-ene de brukte på de bilene, ikke vet jeg.. Hele fjæbein og null stabstag bak hadde de iallefall Da kan det sikkert stemme at alle egentlig skal ha delte, fant ingen hele på CQ i ETKA jeg heller, bare på 80 & 90. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 21, 2007 Så konklusjonen er??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 21, 2007 Litt usikker på hva planer du har,men skal du bytte alt er det ikke noe problem.Hvis ikke er det en del forskjeller på fjørbein,bærekuler,bærearmer,travers bak og "styrestagene" bak.90 til chassisnr j-351000 har hele fjørben mens nyere har delte. Alle s2 coupe har delte med et skille der også på fjørbeina foran i 92 med tykkere rør til demperen og 14 mm bolter til navet i stedet for 12 mm på de gamle. Har gjort dette på min egen bil og forsket en del på det ja: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 21, 2007 Hiver meg på her. 89 modell 20v finnes med delte fjærbein ja. Det har jeg. Skal ikke mer enn å bøye seg ned å titte, så ser man fort om fjærbena er delte eller ikke. Angående lenkarmer derimot, har min den gamle typen stabstag som går ned på bærearmene og ikke stabstag med lenkearmer som går opp til fjærbenet. Så lenkearmer og delte fjærbein har ikke noen sammenheng. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 21, 2007 20v? Som jeg ser på meca når jeg søker på min: AUDI Coupé, 89-96, 2.3E-20V Quattro Coupé 170 hk 1990-1991, 7A, VFXXXXX Modell:AUDI COUPE Type:89Q Volum:2282 KW:125 HK:170 År:1989 Reg. dato:20011017 Chassinr:WAUZZZ8BZ0000000 Ser jo ut som Coupe 20v quattro bare ble levert i 1990- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 21, 2007 Hvordan er det å kjøre med 90 20v med stabstag bak på bane kontra S2??? Er det noe forskjel i hvordan de ligger på veien/banen??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 3, 2007 Ifølge haynes gikk man over til delte fjærbein i April 1988, chassisnr. F89J37373599-> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...