#1 Skrevet Februar 21, 2007 Hei. Fikk idag bremsefeil-logoen i FIS og litt pipelyder hver gang det gikk en brå bevegelse i bilen. Stoppet for å se om sevo-væskenivået ar lavt, og det var det ikke.- Forøvrig tok jeg en titt på filteret i servoveskebeholderen, og det ser ikke helt bra ut. Hva burde jeg bruke til å få dette reint? Tenker jo da på at evt. rester vil sirkulere i systemet. -Tok ut "hylsa" med filteret i, og kjørte videre uten. Bremsefeil-varsel på oppstart, men ikke mer mas i svingene. -kontakten som går inn på lokket til beholderen ser ganske tiloljet ut, tenkte å rense denne. -Kan jeg bruke elektrospray 2-26 på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2007 Sjekk nivået i bremsevæskebeholderen. Er den lav (skal være ganske full) så piper det ved bråe bevegelser. Fyll opp! Var slik på min. Jeg mistenkte også servo/bomba. SKal være en kontakt i bakkant av motorrom (høyre side). Kobler du ut denne vil du kunne slippe bremsefeilvarsling hvis hydraulikksystemet (bomba) er årsaken. Jeg koblet ut denne på min. Fikk like mye varsling etter det. Ergo var det ikke der problemet lå. Fant tilslutt ut at det var lavt nivå i bremsevæskebeholderen. Kan være så enkelt faktisk..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2007 Takker Torstein, sjekka faktisk ikke dette, da jeg tok for gitt at det var servoolja.. Men, noen som vet hva jeg skal bruke i filteret? vann? kontaktpray? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2007 Du kan bruke "brake clean" på filteret og skyll det i vann etterpå. La det tørke fullstendig før du monterer. På kontakten til "nivåvakten" bruker du elektrorens eller vanlig CRC5-56, WD40 etc.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...