#1 Skrevet Februar 21, 2007 Noen som vet hvor lite innpress, ET, jeg kan ha på henholdsvis, 8" 9" og 10" felger på min S4 94 modell uten at det må valses? Har sansen for felger med fet kant og for å få det så har jeg forstått det sånn at man får fetere kant jo lavere innpress man har. Så antar jeg at en 10" felg med ET på 20 har større kant enn en 8" felg med ET på 20, eller hur? Veldig fint hvis noen med kantfelger til denne bilen kunne fortalt meg hvilken dim de har på felg og hvilken ET det er på de. Og en ting til: når man har quattro, bør/må man ha samme dim på felgene foran og bak? Snakker selvfølgelig om bredden her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2007 ...og om S6 -95 er såpass lik at den kan bruke samme ET og bredde som Terje's S4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2007 Noen som har innspill? Jeg har lekt litt med denne: http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp ...og det kan teoretisk se ut som om 8x19 ET20 skal gå på S6 og S4 - hvis man vil ha litt kant. En breiere felg på f.eks. 9-9.5" framme og 10-10.5" ET35-ET38 skulle også fungere uten valsing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2007 Skal du ha kant på felger til S4 burde du gå for en brei felg. ET20 vil subbe grandiost hvis dekket er 225-235 og bilen er litt lav. I tillegg vil det se snodig ut med så lavt innpress. Gå for 9.5x19 ET35 med 235/35 rund baut. Finn deg noen fine kantfelger i denne dimmen og kjør ivei. Er faktisk greit utvalg av felger i denne dimmen også. Har prøvd 9.5x19 ET35 med 265/30-19 forran på min S4. Denne komboen gikk akkuratt på men subbet endel ved fullt rattutslag pga det breie dekket. Prøvde den ikke i fart. Bilen min er forresten rimelig lav forran. Lykke til med å finne noe du liker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2007 Prøvde mine 8,5x19" ET35 med 235/35-19 på en S4 her om dagen, det satt "så ei kula";) Men ET35 er vel litt høyt innpress hvis man vil ha noe særlig til kant på felgene dessverre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2007 Takk for svar. Som jeg ser det vil faktisk 8x19 ET20 bygge bare 4mm mindre utover enn 9,5x19 ET35, men også 34mm mindre innover. Mindre sporing kan jo være kjekt. 8,5x19 ET20 bygger bare 3mm mer ut enn 9,5x19 ET35, og burde vel gå. Det beste er nok bare å prøve, men alle som har forsøkt litt forskjellige dimensjoner kan gjerne komme med innspill her. Har sett på følgende to alternativer, den ene er skikkelig kantfelg - men poenget med tråden her er jo at det muligens ikke blir noen særlig kant med de innpressene man må ha på S6/S4 (og A6/100). Den andre har en veldig tiltalende look selv om den ikke har kant (fant bare bilde av felgen på en Golf, og ville helst ikke legge ut bilde av felgene på en BMW ): 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2007 Fikk spørsmål på PM, så poster det her: Felg nr 1 heter Zenetti Five. Felg nr 2 heter MRR Design HR-2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2007 Takk for svar. Som jeg ser det vil faktisk 8x19 ET20 bygge bare 4mm mindre utover enn 9,5x19 ET35, men også 34mm mindre innover. Mindre sporing kan jo være kjekt. 8,5x19 ET20 bygger bare 3mm mer ut enn 9,5x19 ET35, og burde vel gå. Det beste er nok bare å prøve, men alle som har forsøkt litt forskjellige dimensjoner kan gjerne komme med innspill her. Har sett på følgende to alternativer, den ene er skikkelig kantfelg - men poenget med tråden her er jo at det muligens ikke blir noen særlig kant med de innpressene man må ha på S6/S4 (og A6/100). Den andre har en veldig tiltalende look selv om den ikke har kant (fant bare bilde av felgen på en Golf, og ville helst ikke legge ut bilde av felgene på en BMW ): Kule felger det her. Hvem forhandler Zenetti i Norge. Hva er prisen på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 26, 2007 Takk for svar. Som jeg ser det vil faktisk 8x19 ET20 bygge bare 4mm mindre utover enn 9,5x19 ET35, men også 34mm mindre innover. Mindre sporing kan jo være kjekt. 8,5x19 ET20 bygger bare 3mm mer ut enn 9,5x19 ET35, og burde vel gå. Du har rett i dine antagelser angående felgen. Men nå er det jo ikke felgen som kommer til å subbe her med mindre bilen skal senkes 80-100mm og dekket strekkes med 215-225 dekk på 9,5 tomm brede felger. Toppen av et 235 dekk kommer nemmelig 15mm lengre ut på en felg med ET20 enn samme dekket på en felg med ET35. ET20 hører ikke hjemme på noe VAG annet enn RS4 og Allroad, og kanskje noen einsere da. Det er å be om bråk på en S6 ihverfall. Derfor er det som jeg sier kun en måte å få en skikkelig kant, og det er å gå for en brei felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 26, 2007 Hadde 9,5" et 32 på min s4 uten problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 26, 2007 Ok, skjønner...jeg brukte denne for å sammenligne 8,5 bredde ET20 med 9,5 bredde ET35, og det ser ut som det blir fetere kant på ET20 - samtidig som det burde være mulig med 225/35 på 8,5 bredde, men tror jeg skal "safe" og kjøre på ET32-35 allikevel: http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp Øystein: har ikke funnet noen forhandlere i Norge, så både MRR og Zenetti må i tilfelle importeres fra USA. MRR leveres fra superbuytires.com for ca 2000USD med 235/35-19 Yokohama, og Zenetti Five for ca 2500USD før toll, frakt osv. I forhold til frakt kan det faktisk se ut som det lønner seg å kjøpe kun felgene, og så få et bra tilbud på dekk hos noen av forhandlerne vi har rabattavtaler med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...