#1 Skrevet Februar 21, 2007 har drevet i garasjen å montert short-shift på a4'n nå, men når jeg skrudde på tenninga så var det ikke liv i kjørecomputeren og alt av displaylys blinket.. Det kom også 3 stk "dobbeltpip" når jeg skrudde på tenning svakt et sted bak instrumentet eller noe.. Har aldri hatt problemer med dette før og fungerte fint sist jeg parkerte den for en uke siden ca.. Når jeg leser av feilkoder på klima'n så får jeg opp 15.7 der.. Men siden til nordicaudi fungerer ikke så jeg får ikke sett hva det er som kan være feil.. Bilen startet og gikk den, men det blinka... Kan det ha noe med at "In 1" har lyst i dashen en stund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2007 Var ute å prøvde den en tur nå, men får fortsatt ikke opp noe i kjørecomputeren + at alt av instrumentlyse blinker med kjappe sekunders mellomrom.. Lyset i klimaen blinker også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2007 Var ute å prøvde den en tur nå, men får fortsatt ikke opp noe i kjørecomputeren + at alt av instrumentlyse blinker med kjappe sekunders mellomrom.. Lyset i klimaen blinker også.. Sjekket sikringer? Vi hadde et tilsvarende tilfelle der årsaken var en gåen sikring til bl.a. instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2007 Sjekket sikringer? Vi hadde et tilsvarende tilfelle der årsaken var en gåen sikring til bl.a. instrumentet. Skal sjekke det.. Takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 21, 2007 Hmm.. Alle sikringer er hele.. Har tatt strømmen av bilen, hatt ut koblingene bak på instrumentet og sjekka at alle koblingene sitter som de skal og satt sammen, men samme feil.. Har ikke kjørelys på den, og når jeg vipper opp hendelen til lysa piper den samtidig som det blinker i instrumentlysa.. Kjappe sekundet mellom hver.. Men får som sagt opp feilmelding 15.7 når jeg leser av på klimaen i kode 1... Det har det ikke vært før, så har egentlig litt trua på at det er en sammenheng der... Men vet ikke hva den koden står for... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 21, 2007 Ingen som kan kjøre en Vag-Com scan for deg da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 21, 2007 Ingen som kan kjøre en Vag-Com scan for deg da? Joda.. Svein Erik kan lese ut, så får prøve ut det.. Blir ikke før til helga.. Noen andre tips da som jeg kan sjekke ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 21, 2007 Hmm,instrumentet ditt er ikke gåent da? Jeg fikk de pipene som du beskriver når mitt gikk til h.....! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 21, 2007 Hmm,instrumentet ditt er ikke gåent da? Jeg fikk de pipene som du beskriver når mitt gikk til h.....! Håper da ikke det.. Får kanskje annen en til å se på det i morra som har diagnosetester også.. Jobber på møller så skulle høre litt ang det problemet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 21, 2007 Håper da ikke det.. Får kanskje annen en til å se på det i morra som har diagnosetester også.. Jobber på møller så skulle høre litt ang det problemet.. Nei,får da ikke håpe det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 21, 2007 Her har du svaret på feilkoden - 15.1 Potentiometern till luftflödesmotorn ur funktion (krets öppen).Reservläge aktiveras automatiskt. 15.2 Samma potentiometer som ovan. Kortslutning i kretsen. Så länge felet kvarstår kan luftvägen endast styras manuellt. 15.3 Samma potentiometer som ovan. Sporadisk glappkontakt. 15.4 Samma potentiometer som ovan. Sporadisk kortslutning. 15.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. 15.6 Samma potentiometer som ovan. Ur funktion. 15.7 Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 21, 2007 er nok instrumentet ditt som er sunt. byttet flere sånne på a4 og a3. de har oppført seg akkurat sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 21, 2007 er nok instrumentet ditt som er sunt. byttet flere sånne på a4 og a3. de har oppført seg akkurat sånn Det var jo ikke så hyggelig å høre... Får se nærmere på det når jeg får lest ut feilkodene.. Håper på det beste, men frykter det værste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 22, 2007 Da skal jeg få lest ut feilkoder etterpå.. Fortsettelse følger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 22, 2007 Da har jeg fått lest ut feil, og eneste som lå inne var den lille feilen med den spjeldmotoren til klimaen, men den har ikke noe med dette å gjøre tror jeg.. Virker som om instrumentet er på tur ned i grava for å si det sånn.. Det eneste som fungerer på det er oljetemp, klokka og voltmeteret.. Vet du hva som kan være feil på mitt da Kenneth? Eller bare har du byttet dem ut? Hvor mye er det for et sånt instrument nytt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 27, 2007 Dreiv ute i garasjen nå, og prøvde å vri om nøkkelen på bilen, og jaggu funka instrumentet helt perfekt, 10 sekund kanskje... Så blinka det litt i kjørekomputeren og så ble alt som det var før.. Mistenker at det er dårlig kontakt et eller annet sted i instrumentet som får fram den feilen.. Tror det kan bli litt rå luft inne i bilen når jeg fyrer opp garasjen der den står i innimellom.. Har tatt ut instrumentet nå og lagt det inne for å se om det hjelper.. Så et lite lys i enden av tunellen nå.. Noen forslag? F.eks steder der evt den dårlige kontakten kan forekomme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 27, 2007 Heisann! Veit desverre ikke noe sikkert om instrumentet ditt, men noe lignende hendte meg for tre uker siden ca. Var iallefall skikkelig kaldt ute og jeg skulle drive inne på jobben med bilen min. Den hadde da stått hele dagen ute i kulda før jeg kjørte den inn og vasket utvendig. Ferdig med å vaske oppdager jeg at det har slått seg/er innmari fuktug/vått inni bilen. tenkte ikke noe mere over det og fortsatte med andre ting ca 2 timer. Reiser så hjem, skal innom Esso på kastet og stopper bilen mens jeg er der inne. Da jeg starter bilen igjen funker ikke instrumentet. ALT bortsett fra fulltlyslampe og blinklysindikator er mørkt/dødt. Instrumentbelysningen er også død. Alt annet funker normalt: Klimavifte, utv. lys, motor osv. Ned på jobb igjen og etter mye tenking, leiting i koblingsskjemaer o.l tenker jeg at det må være kombiprocessoren i instr. som tok kvelden pga fukt. Vel. vel forsøket verdt skrur jeg ut instrumentet, plukker det ifra hverandre så mye jeg tør, blåser med blåsepistol/trykkluft rundt omkring inni div. loddepunkter etc, skrur det sammen, inn i bilen igjen og jaggu FUNKER DET. Det har det merkelig nok gjort siden. Kanskje ditt også har ferie pga fukt. Forsøket verdt å tørke det skikkelig iallefall. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 27, 2007 Heisann! Veit desverre ikke noe sikkert om instrumentet ditt, men noe lignende hendte meg for tre uker siden ca. Var iallefall skikkelig kaldt ute og jeg skulle drive inne på jobben med bilen min. Den hadde da stått hele dagen ute i kulda før jeg kjørte den inn og vasket utvendig. Ferdig med å vaske oppdager jeg at det har slått seg/er innmari fuktug/vått inni bilen. tenkte ikke noe mere over det og fortsatte med andre ting ca 2 timer. Reiser så hjem, skal innom Esso på kastet og stopper bilen mens jeg er der inne. Da jeg starter bilen igjen funker ikke instrumentet. ALT bortsett fra fulltlyslampe og blinklysindikator er mørkt/dødt. Instrumentbelysningen er også død. Alt annet funker normalt: Klimavifte, utv. lys, motor osv. Ned på jobb igjen og etter mye tenking, leiting i koblingsskjemaer o.l tenker jeg at det må være kombiprocessoren i instr. som tok kvelden pga fukt. Vel. vel forsøket verdt skrur jeg ut instrumentet, plukker det ifra hverandre så mye jeg tør, blåser med blåsepistol/trykkluft rundt omkring inni div. loddepunkter etc, skrur det sammen, inn i bilen igjen og jaggu FUNKER DET. Det har det merkelig nok gjort siden. Kanskje ditt også har ferie pga fukt. Forsøket verdt å tørke det skikkelig iallefall. Lykke til. Ja det høres veldig kjent ut, så lurer faktisk på om det kan være noe av det samme.. Ligger iallefall inne her nå så skal jeg montere det i bilen i morra å se.. Blir jo en enorm temperaturforskjell når jeg varmer opp fra ca 0 grader og opp til 20 grader på under 10 minutt.. Så håper det er det som er feilen.. Ellers må jeg krype til korset og få levert inn bil til verksted for første gangen i mitt liv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 27, 2007 Er det instrument med FIS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 28, 2007 Er det instrument med FIS? ja er med alt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 28, 2007 Da har jeg montert instrumentet igjen, og alt fungerer faktisk som det skal igjen, HELDIGVIS! Da var det "bare" litt fuktig/rått inne i bilen som gjorde utslaget sikkert.. Skal følge med litt og se hvordan det holder seg framover, men ser lovende ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 28, 2007 Er godt å høre det er flere som er heldige! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 28, 2007 Heldiggris.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 28, 2007 Ja var nok heldig der gitt.. Får bruke de penga jeg hadde regnet med der et annet sted da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 28, 2007 Ja var nok heldig der gitt.. Får bruke de penga jeg hadde regnet med der et annet sted da... Hehe, ikkeno er bedre enn det da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...