#1 Skrevet Februar 21, 2007 har fått laga tegninger til braketter som jeg skal få laga til å sette brembo caliptere på s3`n, disse er ferdig disignet men er litt i tvil om materiale, han som skal lage de mener det er greit å bruke en alu legering med stål innlegg til gjengene! høres dette vettugt ut eller er det helt borti natta? er laget i veldig grov utførelse er 21mm tykk på det tynneste og enda tykkere det det skal gjenges til calipter skruene! har også noen solidworks tegninger hvis dette hbjelper noen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 21, 2007 er det også noen som veit eksakt senter avstand mellom ørene på brakettfeste til caliper på en s3, litt usikker på om det er 93 eller 94mm skulle hatt denne eksakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 21, 2007 Er forsåvidt ingen ekspert, men hvorfor ikke lage hele braketten i vanlig stål, st-52? Fint å maskinere i og godt nok til dette. Når du skriver "alu legering med stål innlegg til gjengene" Så ser jeg for med stålhylser som blir limt inn i brakettene, event. krymp og lim. Hadde vel igrunn gått får braketter i stål jeg.. eventuelt 316 syrefast. Da ruster det ihvertfall ikke.. Legg gjerne ut tegningen så vi andre kan få se.. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 21, 2007 AluMek er saken å lage dette av. lett og sterkt. Udeholm har dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2007 AluMek er saken å lage dette av. lett og sterkt. Udeholm har dette. hva er dette, må være en alu legering av noe slag da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2007 Er forsåvidt ingen ekspert, men hvorfor ikke lage hele braketten i vanlig stål, st-52? Fint å maskinere i og godt nok til dette. Når du skriver "alu legering med stål innlegg til gjengene" Så ser jeg for med stålhylser som blir limt inn i brakettene, event. krymp og lim. Hadde vel igrunn gått får braketter i stål jeg.. eventuelt 316 syrefast. Da ruster det ihvertfall ikke.. Legg gjerne ut tegningen så vi andre kan få se.. Mvh Geir setter inn gjengesats, altså gjenger opp hullet med en over dim og skrur inn en stål hylse, så får man en gjenge som bedre tåler, å bli skrud opp og igjen. helicoil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2007 men ingen som veit senter avstand mellom ørene der braketten til caliptern festes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 22, 2007 hva er dette, må være en alu legering av noe slag da Er Alu med ca samme styrke som ST52 om jeg ikke tar helt feil, en drøm å maskinere i ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 22, 2007 Høylegert alu fikk jeg tips om av en når jeg skulle ha meg bremsebraketter, eller vanlig svart jern st37... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 22, 2007 Høylegert alu fikk jeg tips om av en når jeg skulle ha meg bremsebraketter, eller vanlig svart jern st37... ok så det er ikke helt sinnsylt å bruke alu da, der bra, skal finne ut legeringa, ikke noen som veit noe om den avstanden??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 23, 2007 bumper denne jeg da, skulle gjerne vist den avstanden da brakettene blir marskinert i nermeste fremtid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 23, 2007 Jeg har brakettene liggende så kan måle til deg. Men da håper jeg du lager et par ekstra Har måla klar rundt 7,8 tida Som i målene mellom de to store hullene på bildet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 23, 2007 Sånn, håper du forstår å at jeg har målt rett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 23, 2007 ok var senter avstanden jeg var usikker på , men det blir jo da den røde avstanden pluss halparten av diferansen mellom den blå og den røde. og det skal bli 94 mm og det var det jeg kom fram til også. har du tenkt på dette også?? har tengt på og høre med han karen som skal cnc frese de til meg hvor mey han skal ha for å lage slike, så da kan det jo bli mulighet for flere. driver sammen med en kamerat og lager en cnc fres så om en stund skulle det bli mulig å få gjort denne jobben selv også. takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 24, 2007 flott Ja jeg har tenkt lenge på dette men kun komt til caliperene.. 4 pots brembo du tenker på eller? Jeg tar gjerne et par slike holdere om du skal lage noen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 24, 2007 Fikk laget minne i flyalu. Blei slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2007 Fikk laget minne i flyalu.Blei slik jupp er jo ditt oppsett som har vært drivkraften til detta, var jo du som ga meg svara på at dette var mulig når jeg handla dette, men hvor stor skiver har du på, synes avstandene på brakettene dine var litt liten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 25, 2007 jupp er jo ditt oppsett som har vært drivkraften til detta, var jo du som ga meg svara på at dette var mulig når jeg handla dette, men hvor stor skiver har du på, synes avstandene på brakettene dine var litt liten321mm S4 skiver jeg bruker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...