Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bytte gir olje da det er blitt litt vanskelig å gire i kulda.

Går derfor til innkjøp av girolje og jekker opp bilen, men så komme problemet, jeg finner hvor jeg skal tappe av olja men ikke hvor jeg skal fylle på den nye:confused:

Hadde noen en god forklaring/tegning av dette hadde det vært supert

PS: skal gjøre det samme med en kompis`s TT, samme problem der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,må ikke fylle på igjen via det samme hullet du tapper den gamle ut av da? Eller vender tappehullet rett ned? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forutsetter det er manuelle kasser vi snakker om her.

De fleste kassene har et eget påfyllingshull på siden av kassen, det ser forsåvidt ganske likt ut som hullet for tapping - normalt en stor unbrako-skrue som skal ut.

Lokalisert oppe på en av de vertikale sidene på kassen, ofte langt opp. Fyll på til du ikke får på mer, sørg for at bilen står rett/i vater i bukken. Kan være en fordel å måle hvor mye du tapper ut, slik at du har litt kontroll på om du får på nogenlunde like mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreneringspluggen ligger horrisontalt på undersiden av kassen.

Som svar til Thomas, ja det er en tilsvarende umbrakoskrue på den ene sida av kassen, men synes denne er lokalisert så "langt nede" på kassen at jeg ikke helt forstår at jeg skal kunne få nok girolje uten av det renner ut igjen.

Er til en manuell Vento 1,6l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da være noen som har et konkret svar til meg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TT'n har en påfyllings skrue lengre oppe på kassa i samme sort som den du tapper ned med.

Ventoen din er det ikke sikkert der er en egen påfyllings skru så der må du ta ut speedometer vaieren å fylle på i det hullet den står i. Trakt med en lang tut eller en slage så funker det fint.

Men husk at bilen må stå beint da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ofte må man egentlig skifte girolje? Jeg har ikke skiftet de siste 130K kilometerne og regner med at det er på tide : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare se til at du ikke fyller på i clutch huset! Har vært bort i amatører som har klart dette: bh : Stemmer som de sier her at du finner en tilsvarende umbrakoplugg på oversiden av kassa eller spedometerwire. Ikke helt enig at man skal fylle på så mye det går! Litt over den pluggen man tapper av i bunnen sitter det en plugg som man skal skru ut når man fyller på ny girolje. Når det begynner å renne ut derfra er det riktig mengde. (Denne sitter på siden av kassa)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.