Anbefalte innlegg

Hei... Tenkte eg sku invistere i noe styling til a4 min men er litt usikker på ka eg ska velge....

Har kommet over noe billig glassfiber rs kit på bs-bildeler, men viss eg går opp noen tusenlapper får eg rieger sitt i abs plast.

Er det lettere å holde plasten "hel"? eller er det ikkje noe forskjell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plast!!!! glasfiber sprekker lettere, får lettere hakk, er ikke bøylig i det hele tatt!

 

Jeg skal ALDRI har glasfiber styling mer enn den ene gangen jeg har hatt det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

abs plast er meget mye lettere å reparere! er som å bake med slik ferdig miks!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

abs plast er meget mye lettere å reparere! er som å bake med slik ferdig miks!

 

He he.. God sammenligning!: haha : Knall!:glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har glassfiberfanger på min, og ikke hatt noe problem med den, tatt mye brøytekanter og isklumper, men like hel og fin. Glassfiber er jo også veldig lett å reparere!!

 

Er jo sikkert glassfiber i flere kvaliteter, men det jeg har fra Zender nå, er helt utmerket!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt intrykk er at glassfiber har en tendens til å slå sprekker i lakk o.l enkelte plasser der det er spenninger i den, mens plasten tillater mer bevegelighet før den slår sprekker.

Men siden det var som å bake med ferdigposer, ta å forklar litt hvordan man så enkelt kan reppe dette da?

Glassiber er hvertfall "piece of a cake" (mye mat sammenligning)å reppe. En tur på Tema for å handle duk, polyester, herder og en kost. skjære ut et lite stykke og legge i duk fra baksiden, også fylle opp hullet etterpå, og fodelen her er at det blir enda kraftigere fanger til neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er sikkert: billig glassfiberstyling = masse tilpassingsjobb som er et helvette. Kjøp Rieger så sparer du deg for masse trøbbel.

 

Jeg har hatt en del glassfiber, ikke billig så passformen var perfekt, men har heller aldri skadet noe. Og vi har brøyteskavler og isklumper august - juli

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt intrykk er at glassfiber har en tendens til å slå sprekker i lakk o.l enkelte plasser der det er spenninger i den, mens plasten tillater mer bevegelighet før den slår sprekker.

Men siden det var som å bake med ferdigposer, ta å forklar litt hvordan man så enkelt kan reppe dette da?

Glassiber er hvertfall "piece of a cake" (mye mat sammenligning)å reppe. En tur på Tema for å handle duk, polyester, herder og en kost. skjære ut et lite stykke og legge i duk fra baksiden, også fylle opp hullet etterpå, og fodelen her er at det blir enda kraftigere fanger til neste gang.

 

1.for å reparere plast fangere så må man først konstantere hva slags plast man har med å gjøre, feks pp ,abs pur osv.

 

2. så må man slipe vekk malingen ifra plasten. så borres det ett hull på ca 3mm i enden av spreken for å hindre at det sprekker mer.

 

3. så slipes bruddsonene i ca 45graders vinkel på både forside og bakside på begge delene.

 

4. det gjøres grundig rent med feks acryl cleaner ifra wurth.

 

5. så sliper man av beskyttelses belegget på plast sveise tråden, og så er det bare tut og kjør med å "sveise plastikken" sammen.

 

6. sliping av overflødig plast så skal det ikke benyttes grovere korning enn 240 korning.

 

7. så kan det sparkles! se opp for sliperiper!

 

ellers hvis man ikke har mulighet til å sveise plastikk så kan man lime.

 

punkt 1-4 er det samme.

 

5. lim påføres og mates godt nedi sprekken, legg på "myggnetting" på baksiden av fangeren, den skal mettes skikkelig med lim!(ser ut som myggnetting og fungerer som armeringsjern)

 

6. sliping av overflødig plast så skal det ikke benyttes grovere korning enn 240 korning.

 

7. så kan det sparkles! se opp for sliperiper!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.for å reparere plast fangere så må man først konstantere hva slags plast man har med å gjøre, feks pp ,abs pur osv.

 

2. så må man slipe vekk malingen ifra plasten. så borres det ett hull på ca 3mm i enden av spreken for å hindre at det sprekker mer.

 

3. så slipes bruddsonene i ca 45graders vinkel på både forside og bakside på begge delene.

 

4. det gjøres grundig rent med feks acryl cleaner ifra wurth.

 

5. så sliper man av beskyttelses belegget på plast sveise tråden, og så er det bare tut og kjør med å "sveise plastikken" sammen.

 

6. sliping av overflødig plast så skal det ikke benyttes grovere korning enn 240 korning.

 

7. så kan det sparkles! se opp for sliperiper!

 

ellers hvis man ikke har mulighet til å sveise plastikk så kan man lime.

 

punkt 1-4 er det samme.

 

5. lim påføres og mates godt nedi sprekken, legg på "myggnetting" på baksiden av fangeren, den skal mettes skikkelig med lim!(ser ut som myggnetting og fungerer som armeringsjern)

 

6. sliping av overflødig plast så skal det ikke benyttes grovere korning enn 240 korning.

 

7. så kan det sparkles! se opp for sliperiper!

 

Ferdig miks pose fru blom. Er jo ikke noe mer hekse kunst å reppe glassfiber heller da. Vet ikke hvor sterkt det som du beskriver blir, men glassfiber kan man jo legge på en duk til om man vil for å forsterke det enda mer på 1-2-3 når man først er i gang.

Har på følelsen at har man først fått en knekk i plasten og må få den reppet så er det dens svakeste punkt? eller tar jeg feil her : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, etter som hva jeg har erfart med å plast sveise så vil jeg si at det blir like sterkt eller sterkere enn den var før sprekken kom!.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, etter som hva jeg har erfart med å plast sveise så vil jeg si at det blir like sterkt eller sterkere enn den var før sprekken kom!.

 

oki, men gjelder dette når man bruker lim også?

 

Hvilke lim vil du anbefalle? Har vært litt borti megaplast uten noen gode erfaringer med å lime plast fanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m har ett meget bra lim. det er sterkt og elastiskt. wurth sitt er helt greit, men bruker helst 3m

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m har ett meget bra lim. det er sterkt og elastiskt. wurth sitt er helt greit, men bruker helst 3m

 

Husker du navnet på begge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m sitt har vel ikke noe navn, men ett artikkel nummer. jeg kan se om jeg finner det på mandag. wurth sitt heter ett eller annet med "easy" "rapid" plastic repair.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er sikkert: billig glassfiberstyling = masse tilpassingsjobb som er et helvette. Kjøp Rieger så sparer du deg for masse trøbbel.

 

Jeg har hatt en del glassfiber, ikke billig så passformen var perfekt, men har heller aldri skadet noe. Og vi har brøyteskavler og isklumper august - juli

 

Litt enig, og litt uenig, billlig styling generelt gir dårlig passform, Den jeg har nå passa perfekt, men Rieger, tror dem har gode dager, og dårlige dager... Kjøpte fanger på golfen jeg har nå, og den passa ikke i det hele tatt! Uansett hvor mye man prøvde å tilpasse så bler det ikke helt bra. Men har også hatt ting derfra somm har en helt 100% passform..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror eg kommer til å gå for rieger:) liker veldig goodt rs fangerne der fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.