Sharan vs Touran, hører rykter om "mye" feil på en av disse bilene?

Anbefalte innlegg

Hei

Kan det stemme att det ofte forekommer feil på en av de bilene som nevnt i topic? Vi er på jakt etter "ny" bil, ettersom vår passat stv begynner å bli i minste laget. Men så har jo kona hørt att det ofte er feil på en av de to bilene som jeg nevnte over her.

Setter stor pris på innspill fra dere her, ps, si ifra hvis dere finner bil, touran/sharan til god pris og års mod (mod fra 98- og pris rundt 150-200)

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sharan er en veldig bra familiebil, hadde det ikke vært for at den dessverre har endel plukk.

Lenkarmer i forstilling, problemer med klimaanlegg og forvarmersystem er gjengangere.

Men, dersom dette er reparert på garanti bør det være et greit kjøp.

Sharanen er mye større enn Touran, og i kombinasjonen TDI og 4Motion en flott familietralle:)

Touran har ikke hatt noe særlig med problemer, noen tidlige modeller har vært plaget med tikkelyder fra klimaanlegg, men dette er også som oftest utbedret på garanti. DSG-kassene virker å holde bra også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Passaten for liten bør du virkelig teste en Touran før du kjøper den... for jeg er ikke akurat overbevist om du blir mer fornøyd med Touran pga det :) Sharan derimot har mye mer plass enn Touran.

Sharan har historisk sett hatt MYE problem, men ettersom jeg har fortstått har de nyeste blitt betraktelig bedre, mener der går ett lite "kvalitetskifte" når faceliftutgaven kom (i 2001?) Touran er heller ikke verdens mest problemfrie bil men har ikke fått i nærheten så frynsete rykte som Sharan fikk når den kom.

Konklusjon: Touran er en mye penere og nettere bil enn Sharan, men er grunnen til bilbytte kun plassmangel tror jeg det er Sharan som kan hjelpe deg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Passaten for liten bør du virkelig teste en Touran før du kjøper den... for jeg er ikke akurat overbevist om du blir mer fornøyd med Touran pga det :) Sharan derimot har mye mer plass enn Touran.

Sharan har historisk sett hatt MYE problem, men ettersom jeg har fortstått har de nyeste blitt betraktelig bedre, mener der går ett lite "kvalitetskifte" når faceliftutgaven kom (i 2001?) Touran er heller ikke verdens mest problemfrie bil men har ikke fått i nærheten så frynsete rykte som Sharan fikk når den kom.

Konklusjon: Touran er en mye penere og nettere bil enn Sharan, men er grunnen til bilbytte kun plassmangel tror jeg det er Sharan som kan hjelpe deg...

Sharan har blitt MYE bedre etter faceliften ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit! Sharan har kanskje mer plass. Mitt valg hadde likevel vært såre enkelt.

Touran!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde Sharan VR6 automat som firmabil før, nå har jeg Touran 170 tdi DSG, vil si at dette er to helt forskjellig biler, Touranen er en mye mer kompakt bil å kjøre, bedre støy messig, og går bedre. Ikke minst at de tvar mye problemer med Sharanen... og at det vel egentlig er en ford er vel grunn nok til å ikke kjøre den... ;-)

Jeg hadde helt klart kjøpr touran selv om den er mindre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dere fikk ikke med dere at Passaten var for liten???

Jeg har en 2002 Sharan 7M, og er fornøyd!

Med 5 seter er det gigantisk plass bak. Med 7 seter er den så som så, men med kreativ stabling går det greit.

Trenger du en bil som er mer kompakt enn Passaten, er jo valget lett..Nemlig Touran.

Men, trenger du plassen du etterlyser, er det vel bare Sharan og eventuelt en Caravelle som duger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt problemer ute går på Touran også. Jeg har bÿttet turbo, og clutch må byttes...+ diverse småting

...men det er ikke lett å finne en Touran mellom 150-200k...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Takker for mange gode svar/råd

Men, da er jeg jo nesten like langt.. da får jeg over på caravelle da kanskje, eller har dere noen andre biler å anbefale?

Vi har 3 unger men ingen bikkje og stor barnevogn nå og da :) Er åpen for forslag, bare det ikke blir grisedyrt og foor gammelt

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.