Gti-kam hydraulisk/mekanisk..?

Anbefalte innlegg

Har mulighet til å få kjøpt en kam der eieren ikke vet om den er for hydrauliske løftere eller om den er for mekaniske. Det dreier seg om en "G"-kam orig. GTI (merket med "G"). En jeg snakket med sa at denne bare var på GTi med mekaniske løftere, mens en annen sa at den kom noen år oxo til GTI med hydrauliske. Noen som vet hvordan den ser om den er til mekansik/hydraulisk eventuellt hva de er merket med i tillegg. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt satt nok kamakselen i en 86 mod. finner iallefall delenr: 026 109 101 G på denne årsmodellen. Motorene hadde koder: EV, EZ, RG, RD. I tilleg PB og PF fra 87 mod.

Ser ut for meg som om denne hadde hydrauliske løftere da justeringsshimsen for evt. mekanisk løfter ikke er tilgjengelig på delefilmen i 86.

Mekaniske løftere og shims ser ut til å være mulig å bestille t.o.m årsmodell 85. Fra 86 er det hydrauliske.

Konklusjonen min blir da at denne kamakselen er beregnet for hydrauliske løftere. Finner IKKE G kamakselen i delefilmen FØR 86 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge div. annonser på Ebay er disse "g"-kammene hovedsaklig til mekansike løftere.. En skrev at "g"-kam var fra og med 80 til og med 84, men det ser ut som om det oxo er "G"-kam for hydrauliske oxo da.. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhh. Golf 1 du mener kanskje? Jeg sjekket nemlig på Golf 2 i stad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer .. Saken er at de fleste sier at G-kam er for mekaniske løftere og kom på 1,6 gti fra 80 mod. , men noen sier at noen "hydruliske" kammer heter oxo G på Golf 2. Noen som vet hva kammen for golf 1 gti 80-83 mod er merket? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.