#1 Skrevet Februar 22, 2007 Forrige eier hadde innbrud i bilen og det medførte ødelagt tenning så den er koblet av og en biltema tenning sitter på.. Ikke opptimalt da tankmåler og motortemp ikke vises.. men koblingene som er gjort ser ikke bra ut.. er noen releer som hengerpå framsiden med noen ledninger.. skal koble på det originale da jeg har fått tak i alt av deler.. Det jeg lurer på er om jeg har alle releene? Finner ikke noe bra oversiktsbilde i haynes.. Noen som har et bilde av en sikringsboks som jeg kunne samenlignet med mitt? Hadde vært supert Bilen er forresten en 1.5l 1983 mod.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 26, 2007 Har koblet på den nye tenninga, men tankmåler/motortemp funker fortsatt ikke.. Det går en grå ledning opp til tenninga som ikke fikk noe kobling.. Den nye tenninga mangla det stikket.. Kan det være den ledningen som måler tank/temp? Skjønte noen dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 27, 2007 bumpetibump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 28, 2007 ingen som kjenner ledningsnettet til tenninga på einser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 28, 2007 Uten å være noen stor ekspert på bil-el skal jeg prøve å hjelpe deg ettersom det ikke ser ut til å være noen andre som bryr seg. Kan hende noen våkner og sier i fra, om jeg skriver noe som er feil: 1) Releplasseringa er identisk på bilen din med det du kan se øverst til høyre på side 201 i den gamle, brune Haynes-boka (selv om det står at bildet viser en 1977-sikringsboks). Det eneste du eventuelt vil mangle er releet til intervallviskeren (dette kan du ettermontere, om du tar ut "sperra" som VW har satt inn i sikringsboksen med en egnet tang. Og så må du ta ut den hvite sperra i viskerbryteren, slik at du får beveget den nedover også. Dermed har du fått intervallvisker og visk-/vaskautomatikk; helt av seg selv:)). 2) Om du ser på side 303, diagram 9,75 i den brune Haynes ser det ut til at den gråe ledninga skal til parklysbryteren (altså på stikkeren til hovedlysbryteren). Det ser i alle fall ikke ut til at det skal noen grå ledning fra sikringsboksen og inn på tenningsbryteren. Den gråe skal gå mellom tenningsbryteren og lysbryteren. At tempmåleren ikke funker kan skyldes feil/brudd i instrumentenheten. Det samme gjelder for tankmåleren (ikke usannsynlig, ettersom det kan virke som at det er gjort litt av hvert på elnettet ditt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 28, 2007 (gjesp) våknet nå.. At bensin måler og temp måler ikke virker kan komme av at den lille chipen bak på instrument panelet er gåen.. liten chip med 3 ledere og en stjerne skrue oppe i høyre (sett bakfra) hjørnet speedometeret.. denne er lik fra boble til golf II + de fleste andre VAG.. hvis jeg ikke husker feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 28, 2007 takker for svar.. skal se om jeg får fikset det en dag.. ser ikke bra ut det ledningsnettet! Er denne chipen å få kjøpt hos møller, eller må man få tak i brukt? Noen som har ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 28, 2007 tipper jeg har på noen gamle instrumenter.. er du forbi tønsberg/Hortens omerådet kan du sikker få et par av meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 28, 2007 dårlig med det.. Mulighet for å sende det i posten da? Hadde vært supert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 28, 2007 hehe,jo det går forsåvidt det og! send meg adressen din,så skal jeg sende deg ett brev.. sender den i en vanilig konvolutt,jeg,så slipper du og hente den på posten.. mob nr mitt er 93261635 sender du meg sms med adressen,skal jeg stikke ned på posten og sende den med engang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 28, 2007 takker for svar.. skal se om jeg får fikset det en dag.. ser ikke bra ut det ledningsnettet!Er denne chipen å få kjøpt hos møller, eller må man få tak i brukt? Noen som har ? Det er en liten 5v spenningsregulator. Skriv ned nummeret på den og søk etter en slik på http://www.elfa.se Eller se om http://www.clasohlson.no har denne (Her finner du spenningsregulatorene til Clas Ohlson) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 5, 2007 Da var ledningsnettet fikset opp i.. ble noen timer med lodding, men ble bra.. Selvfølgelig glemte jeg spenningsregulatoren jeg fikk hjemme.. Det fant jeg ut etter at jeg hadde demontert dashen.. Garasjen ligger 4km fra så da ble ikke den montert.. Typisk! Men er det noen som har releet til intervallviskeren? Koster 250kr på møller og det er noe jeg ikke har denne måneden.. Noen som har brukt til en fin pris? Kjøpt litt for mye deler til bilen den siste tiden så er tomt for cash denne måneden Eller kan jeg plukke dette fra en golf 2 på huggern? Evt hva den heter så jeg finner riktig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 5, 2007 Da var ledningsnettet fikset opp i.. ble noen timer med lodding, men ble bra.. Selvfølgelig glemte jeg spenningsregulatoren jeg fikk hjemme.. Det fant jeg ut etter at jeg hadde demontert dashen.. Garasjen ligger 4km fra så da ble ikke den montert.. Typisk! Men er det noen som har releet til intervallviskeren? Koster 250kr på møller og det er noe jeg ikke har denne måneden.. Noen som har brukt til en fin pris? Kjøpt litt for mye deler til bilen den siste tiden så er tomt for cash denne måneden Eller kan jeg plukke dette fra en golf 2 på huggern? Evt hva den heter så jeg finner riktig.. delenr 191 955 531 sitter på golf opptill 97,passat og polo så det er bare å leite ivei på en hugger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 5, 2007 takker og bukker! Da får jeg ta meg en tur dit en dag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...