A4 1.8T vil ikke gå uten kondensfjerner...?

Anbefalte innlegg

For et par uker siden skulle jeg på jobb, og A4'en (1.8Ts) ville seff ikke starte.. : bh :

Fatters hadde no kondensfjerner liggende, og mente at det kunne hjelpe. Siden jeg hadde dårlig tid, helte jeg på et par dl og etter 5 min starta bilen!

Nå i ettertid har jeg fylt flere tanker med ny frisk bensin uten kondensfjerner, men den vil ikke starte dagen etter fylling, med mindre jeg har på kondensfjerner... Merkelig og j#&%#g irriterende...

Det er vel ikke helt bra med kondensfjerner på sånne motorer ? : klø :

Noen som har vært borti dette før, evt har no tips til hva som kan være galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å drenere tanken din, hvis det er en bunnplugg i den. Kjør bilen nesten tom, og tapp av det lille som blir igjen. Vannet vil legge seg i bunnen siden bensin er "lettere" enn vann. Det sitter vel også et filter i tanken kanskje? Det kan jo være at dette bør skiftes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å drenere tanken din, hvis det er en bunnplugg i den. Kjør bilen nesten tom, og tapp av det lille som blir igjen. Vannet vil legge seg i bunnen siden bensin er "lettere" enn vann. Det sitter vel også et filter i tanken kanskje? Det kan jo være at dette bør skiftes.

ok, takk for tips! Blir spennende å se om det kommer ut no vann! (hvis jeg finner no bunnplugg da...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.