ABS'en fungerer ikke (passat 96)

Anbefalte innlegg

abs'en fungerer ikke.. det lyser ikke noe i displayet heller når jeg vrir på tenninga... har vært i kontakt med volkswagen, og de skal lese av feilkode i neste uke (de sjekket opp bilen og sa at den var levert med abs)... men er det noe spesielt som pleier å gå galt på abs'en på passat 96 med syncro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 99-mod syncro virket abs av og på (lampa lyste riktignok), det var da føler i venstre fremhjul som var defekt! vet ikke om det er samme opplegg på din bil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk munter og optimistisk ut til bilen for å bytte føleren på venstre hjul. Det er bare en 6 mm umbrake bolt som holder føleren fast, så jeg tenkte dette kom til å gå fort.

Men NEI!

bolten gikk greit ut, men abs føleren satt bomfast! Jeg fikk den derimot ut ved å bruke hammer og meisel...

så skulle jeg montere den nye føleren, men nei, diameteren på føleren (denne var av plastikk utvendig) var 1 mm for stor. Umulig å få den inn, så jeg slipte den ned 1 mm i diameter.

Greit, den gikk fint inn, men den "##"¤"#¤"#¤"#¤#" bolten knakk, kun etter noen få omdreininger! Og det etter jeg hadde smørt den inn med fett!

Det var det jeg syntes jeg kjente da jeg skrudde ut bolten. Den satt veldig fast, men kom ut, men det føltes som flytegrensa ble brutt.

Så nå sitter jeg igjen med en #¤%#¤%#¤%¤#% bolt uten hode, som stikker 6-7 mm ut av der den skal sitte.

Jeg er så møkk lei av at det stadig skal dukke opp hindringer. Idén nå var at jeg skulle slipe med ei fil på bolten, slik at jeg muligens kunne få den løs med en 5 mm fastnøkkel.

Men så viser det seg at det minste jeg har er 5.5. Uansett. #¤%#¤%#¤%#¤%#¤%.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen grunn til at du byttet den abs føleren på venstre hjul? Du byttet den vel ikke bare pga han i forrige inlegg gjorde det vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen grunn til at du byttet den abs føleren på venstre hjul? Du byttet den vel ikke bare pga han i forrige inlegg gjorde det vel?

Var å leste av feilkode, var der det stod at den var deffekt. En merkelig ting; føleren hadde en større diameter enn hullet den skulle inn i (hullet var 17 mm, plastikken rundt føleren var 18 mm). Jeg måtte slipe den ned i diameter før jeg fikk den inn i hullet. Det skal vel ikke være sånn? Har dessverre ikke spart på delenummeret, men skulle nesten tro jeg hadde fått feil, selv om den så ganske lik den gamle (den gamle hadde metall sylinder)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men nå funker det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Jeg har ikke fått testet det ennå.. det som var, er at abs lampa aldri lyste før jeg byttet føleren, men vw fant feilen fra feilkodene.

Så nå gjenstår det å finne en grusvei som jeg kan bremse på... håper alti er i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.