#1 Skrevet Februar 23, 2007 Jeg kjøpte meg to sett med h7 xenon til bilen på norsk bildelsenter, noen som har koblet de, og kunne forklart meg åssen jeg skal koble dette. får dette ikke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 23, 2007 Hva slags bil? Spiller egentlig liten rolle da du sier det er H7. Poenget er at de to ledningene som bare har flat stikker i enden ( rød og svart ledning ) skal kobles til i kontaktene som satt på de vanlige pærene. De andre kontaktene skal smettes sammen slik at en boks/ballast/tenner kobles mot ei pære. Såvidt jeg husker passer ikke disse kontaktene om hverandre. Hvis du tenkte på noe ekstra rele greier tror jeg du slipper det på H7 pærer. Koblet iallefall ikke noe sånt på A4 B6 jeg monterte på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 23, 2007 det er en audi a4 turbo sport quattro 1998 modell st.vogn. men trenger disse boksene/tennerne egen strøm eller kan ta de strøm fra lykten. det følgte med + og - kabel men vet ikke om disse skal kobles. jeg kjøpte også facelift lyktene, så jeg må vel kjøpe en slags overgang til disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 23, 2007 Ooooh, den ble værre. I utgangspunktet trenger ikke boksene mer strøm enn det originale til pæra. Mulig 10 amp. sikringene bør byttes til 15 ampere, men ledningene og strømtilførselen i de bør holde. Mht. omkobling fra standard til faceliftlykter er jeg usikker på hvordan dette gjøres desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 23, 2007 hvis jeg ikke finner ut av det, kan jeg legge ut bilde i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 24, 2007 Mulig 10 amp. sikringene bør byttes til 15 ampere, men ledningene og strømtilførselen i de bør holde. Eh, det å bytte til større sikring uten å endre ledningsnettet anbefales ikke. Det er en grunn til at det står 10A sikring og ikke 15A. Ang. faceliftkonvertering har jeg nettopp gjort dette. Bestilte da nye orginale plugger og klippet den gamle pluggen. Kjøpte spesial-kabelsko som gikk nedi den nye pluggen. Dermed ser det helt orginalt ut. Er bare å måle seg frem til park, nær/fjernlys etc. Tar ikke lange tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 24, 2007 Eh, det å bytte til større sikring uten å endre ledningsnettet anbefales ikke. Det er en grunn til at det står 10A sikring og ikke 15A. Ang. faceliftkonvertering har jeg nettopp gjort dette. Bestilte da nye orginale plugger og klippet den gamle pluggen. Kjøpte spesial-kabelsko som gikk nedi den nye pluggen. Dermed ser det helt orginalt ut. Er bare å måle seg frem til park, nær/fjernlys etc. Tar ikke lange tiden. dette gjøres siden start strømmen er mye høyere en vanelige pærer, men så fort de er tendt bruker de mindre en vanelige. er ikke farlig dette hvis det gjøres sikkelig, det er en fast last og kan dimensjonere kabel etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...