Anbefalte innlegg

Hei Vw/audi fans!! : rock :: smil :

Har en slik tikkelyd fra en dubeditt som ligger over luftfilterboksen.. har noen vært borti dette før? og om det er noen umiddelbar fare : klø :

passat 1998 1.8T :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Vw/audi fans!! : rock :: smil :

Har en slik tikkelyd fra en dubeditt som ligger over luftfilterboksen.. har noen vært borti dette før? og om det er noen umiddelbar fare : klø :

passat 1998 1.8T :)

Hei. Er ganske sikker på at det skal være slik. Har noe med noe utlufting tror jeg: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være slik.. Er vel "canister" til lufting av tanken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ventilen N-80 styrer tankutluftingen/kullfilteret. Ventilen taktes så tikkelyden er normal.

Søk evt. på kullfilter så tenker jeg du finner ut hva det er om du lurer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne ventilen tikker jo hos meg også, men lurer på om den tikker høyere når den er "slitt" synes den bråker mer nå enn før.. hører den rimelig godt når jeg sitter i bilen og bilen står på tomgang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, var godt å høre :) trodde det var ventilene.. helt til jeg åpnet panseret.. :) flott at det ikke var noe feil da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også den tikke lyden.. Syns også den har kommet mere nå enn før.. Men ikke så godt att jeg hører den uten at panseret står åpent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer oxo på om disse ventilene blir slitte? Min ventil tikker fælt.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har og hørt tikke lyd på begge 1,8t golfene mine , skal visst være sånn .. er ikke ventiler :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet denne taktventilen på min tidligere 96 A4 1,8T, da denne jobbet tregt og fikk problemer med avluftningen fra tanken.

Mener å huske det ble litt mindre tikkelyd når denne ble byttet : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns min også tikker veldig,hører den godt på tomgang ja. hvor mye koster det å bytte no sånt da tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

idag da jeg skulle fylle luft i dekket kunne jeg høre ordentlig sus fra bensin påfyllings lokket.. kan det ha noen sammenheng med utlufting av tanken og den ventilen?? eller skal det kanskje være slik? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hører også rimelig greit med susing når jeg åpner bensin lokket, sånn har det heller ikke vært før. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hører også rimelig greit med susing når jeg åpner bensin lokket, sånn har det heller ikke vært før. hehe

slenger meg på denne tråden jeg. Har akkurat de samme symptomene. Spesielt i de siste har både susingen fra tanklokket, og tikkingen fra den "ventilen" tiltatt. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, pussige greier det der... ingen som har noen formening om hva dette kan være?? : klø : kan det være at ventilen er slitt, noe som gjør at det blir vackum i tanken?? hva med bensin pumpa? vill ikke denne få mere påkjenning??: faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm hadde faktisk vart greit å få vite det. jeg har noe av de samme symptomer. Men fikk vite at ventilen skal tikke og den tikker vist ikke hele tiden i samme tempo. Og at etter hvert som den blir gammel at lyden blir kraftiger ja. Men om det har noen funskjonell betydning for den slitasjen vet jeg ikke. Før så hørte jeg ikke ventilen i bilen, nå høres den ganske bra inne i kupen ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, ja det er ikke godt å si.. nu lager ikke min lyd lengre : eek :

pussie greier.. lyden er sikkert tilbake når jeg skal hjem fra jobb: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med tikkinga Mads??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med tikkinga Mads??

Godag Preben :)

Tikkinga kommer og går den.. : klø :

Har ikke merket noe spessielt feil med bilen.. men det var hær i vinter.. hadde kjørt langt, 40mil kanskje..

da jeg senere på kvelden skulle ut å kjøre, så fikk jeg ikke start : eek : så jeg tenkte på tikkinga under panseret.. gikk bak, åpnet/lukket tanklokket, å da startet bilen :o vet ikke om det var der problemet lå.. men det var vackum i tanken.. dette har skjedd et par ganger etter slike lang turer..

andre som har vært borti dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har byttet N80 ventilen som kan si pris på en ny slik? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de sier også at kullfilteret blir tett og at det er derfor det suser i tanken . kullfilteret sitter bak høyre innerskjerm på a4 hvertfall ... jeg dro av hele jeg og satt på ett åndefilter ... får se om det funker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere har sånn susing i tanklokket er det sannsynligvis enten denne "taktventilen" som har fått det. Hvis den ikke lager lyd i hele tatt er den hvertfall ødelagt. Men den kan også være ødelagt selv om den tikker og slår.

Hvis det ikke er ventilen, så er det kullfilteret som rett og slett har gått tett.

Det enkleste er å bytte ventilen, da filteret sitter innenfor innerskjermen og greier. Husker ikke prisen på denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener dere med susing i tanklokket?

Når jeg har stoppet bilen, hører jeg "surkling" fra bensintanken/bensinlokket. Akkurat som om noe renner tilbake.

Dette dere mener?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min bil hører jeg kun slik "susing" fra tanklokket når bilen står og går..

har merket ved oppstart av og til at du hører bensinen gå gjennom rørene fra tanken og fram til motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min kvelte seg nesten hvis jeg fylte bensin mens motoren var i gang.

Alle symptoner forsvant etter bytte av denne ventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.