#1 Skrevet Februar 24, 2007 Fikk akuratt tilbake bilen fra KRB. Han byttet manifold, DP, slanger, WG. Ble utrolig bra, og jeg er kjempe fornøyd. Han karen kan mekke bil:tilber: Før jeg raste den siste turboen min (pga dårlig manifold) (det jeg hadde før)), så mistet jeg turbotrykk på toppen av registeret. Gikk fra 1.5 bar ned til 1.0 bar. Med det nye oppsettet (fikk tilbake bilen idag) så er trykket mer stabilt. Den lader 1.5 bar men på 5000 begynner den å falle litt så den ender opp på 1.3 bar circa på sperra. Er det chippen det er noe galt med? Men jeg har MBC så da stiller vel ikke chippen turbotrykket? Før dro den bedre og bedre til den traff sperra, nå er det mer bra drag over hele registeret, og det skjer ikke noe "spess" på slutten som det egentlig skal. Noen som kan hjelpe meg? TIA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 24, 2007 jeg har samme problem på min, men d er pga turbo ikke klarer mer på høye turtall. Men du har vel heftigere turbo, så er vel ikke det som er problemet da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 24, 2007 jeg har samme problem på min, men d er pga turbo ikke klarer mer på høye turtall. Men du har vel heftigere turbo, så er vel ikke det som er problemet da Er ikke noe problem for turboen å holde trykket nei, og har gjort det før så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 24, 2007 står det noen plass hvilken bil du har? motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2007 står det noen plass hvilken bil du har? motor? Se signaturen min;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2007 Den burde ikke falle i trykket med t3/t4 turbo. Men hva slags turbindel er det på turboen? Aner ikke. Men det har ikke noe med det å gjøre siden den funka jo før. Er ikke like mye futt over bilen lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2007 Ta kontakt med Kai Roger og/eller Jonus du, det er jo dem som har skrudd og mappet for deg... Dem veit hva du har, så det er nok lettest for dem å finne ut hva det er. Et lite tips til neste gang, kjøp alt du trenger av en istedenfor av flere forskjellige, alltid enklest når noe ikke stemmer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2007 Ta kontakt med Kai Roger og/eller Jonus du, det er jo dem som har skrudd og mappet for deg...Dem veit hva du har, så det er nok lettest for dem å finne ut hva det er. Et lite tips til neste gang, kjøp alt du trenger av en istedenfor av flere forskjellige, alltid enklest når noe ikke stemmer:) Kan være, men når en ikke kan skru på en stund, så gidder jeg ikke vente på det. Ble veldig fornøyd med KRB, så glad jeg dro dit Det han byttet har vel ingenting med problemet mitt å gjøre siden det var sånn før KRB fikk bilen. Han byttet manifold, WG, DP, og ny slanger og et nytt rør fra IC. Jonus stod for mappingen. Bilen går ikke som den skal så har vel med elektronikken å gjøre ett eller annet sted? MYE bedre drag i bilen før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 26, 2007 Hadde jeg vært deg så hadde jeg kontrollert A/F verdiene på motoren. Hvis du hadde en dårlig manifold før, og har et bra bygget grenrør nå så har du sikkert mye mindre mottrykk i eksosen nå. Og hvis ikke chip'en er justert etter det så vil den gå magrere. Og at turbotrykket detter litt på toppen av registeret er helt normalt. Det har med at motorens VE blir lavere på slutten registeret, og da klarer den ikke å opprettholde like høyt trykk. Du skriver at du har en T3/T4 turbo, men det kan være alt mellom himmel og jord.. Det kan være turboer som støtter alt fra 350hk til 550hk.. Har du noe mer spec's på den turboen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 26, 2007 Hadde jeg vært deg så hadde jeg kontrollert A/F verdiene på motoren. Hvis du hadde en dårlig manifold før, og har et bra bygget grenrør nå så har du sikkert mye mindre mottrykk i eksosen nå. Og hvis ikke chip'en er justert etter det så vil den gå magrere. Og at turbotrykket detter litt på toppen av registeret er helt normalt. Det har med at motorens VE blir lavere på slutten registeret, og da klarer den ikke å opprettholde like høyt trykk. Du skriver at du har en T3/T4 turbo, men det kan være alt mellom himmel og jord.. Det kan være turboer som støtter alt fra 350hk til 550hk.. Har du noe mer spec's på den turboen din? Takk for svaret Er en 450HK turbo. Ringte Kai isted og han sa at det det var normalt at den falt også siden den ikke var for stor. Er kanskje den lille turbotrykksmåleren min som det er noe feil med. Bruker en stor autoguage nå da faller trykket. Men bilen gikk fortsatt mye bedre før (bedre drag over hele registeret og den dro MYE bedre på toppen før). Hvor får jeg skaffet en A/F måler a? Hvor kobler jeg den til? TIA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 26, 2007 En breibands lambda er hva du trenger da. http://www.innovatemotorsports.com har noen bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 26, 2007 En breibands lambda er hva du trenger da.http://www.innovatemotorsports.com har noen bra Trenger ikke en så bra en. Finnes det a/f målere som kan kobles til den sensoren jeg har fra før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 26, 2007 Trenger ikke en så bra en. Finnes det a/f målere som kan kobles til den sensoren jeg har fra før? Du trenger en så bra en hvis du først skal kjøpe. "Dritten" som kobles inn på orginal lambda er ikke verdt pappen den er pakket i når det gjelder trimming Har en ny liggende hvis du vil kjøpe. (f..n for en bra salgsannonse ) Alternativet er å få den kjørt i benk hos noen som har ordentlig WB utstyr og som kan justere hvis det er nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...