Anbefalte innlegg

Tenkte å lakkere kallipperene mine. De blir jo rød då selfølgelig:evil:

Men hvordan vil dere anbefale meg å gjøre det? Skal sandblåse de først då sef, men hvordan gjør jeg det med lakk (hvilken type osv) for det skal jo holde leeeenge...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en lakk som tåler litt varme (Fåes egen caliperlakk forøvrig)

 

Skal du sandblåse de først ville jeg kanskje grunnet de før jeg lakka. Jeg kjøpte en gang i tida en motorlakk på billakkspesialisten som også fungerte som grunning, kan hende det er noe å forsøke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt rød hammerite.

 

pensla bare på to strøk så fløt det utover og ble blangt og fint.

sitter fint etter nesten et år værtfall..

 

pussa selvfølgelig vekk den verste rusta med stålkost.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slengte på noe hammerite lignende greier, børsta av litt med stålbørste, og dette sitter fremdeles på, gullefint å rødt enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis av meg lakka kalippere på en Civic, han børsta bare vekk det verste og kjørte på med varmebestandig lakk, kjøpt på Mekonomen. Grunning var ikke nødvendig. Sitter som støpt selv etter utallige kilometer i vinter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

glassblåser eller sandblåser du vil det legge seg sandkorn under mansjetten til stempelet ditt.. så det holder med å bare dra over meg stålbørste eller en liten sliper... har brukt vanlig hobbylakk tidligere (sølv) aldri vært no problem med den.. kjøpte en gang kaliper lakk på spray, aldri mere..det var no tynnt skvip...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man blåser jo selvfølgelig unna de stedene som er utsatte. Sette en solid teip rundt der så går det bra:) Et glassblåsekabinett er nok det beste for den jobben (for dem som har tilgang til det)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å lakkere kallipperene mine. De blir jo rød då selfølgelig:evil:

Men hvordan vil dere anbefale meg å gjøre det? Skal sandblåse de først då sef, men hvordan gjør jeg det med lakk (hvilken type osv) for det skal jo holde leeeenge...;)

 

Kommer helt an på hvilket resultat du vil ha mtp finish. Du skriver også at det skal sitte leeeeeenge så da bør du glassblåse/sandblåse og få dem pulverlakkert. Da får du en mer emaljeaktig overflate og laaang holdbarhet og det tåler,salt,bremseveske(ved lufting-søl)og varme. Men det krever litt arbeid ettersom pakninger og stempel må ut før du lakkerer.

 

Eller du kan lakkere de selv med billakk som også går fint men krever grundig forarbeid. Skal du ha de rød anbefaler jeg Porsche Indisch rot . Dyp rød farge som er på Porsche kalipperne som bla RS2 har.

Søk litt, så finner du mye om emnet.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for all hjelp og alle gode råd!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.