Får man polert bort nuppene??

Anbefalte innlegg

Bilen min ser tilsynelatende ren ut, MEN hvis man drar hånda over så kjennes det ut som sandpapir. Hersens salt : bh :

 

Vel, kan jeg polere bort nuppene? Eller vil jeg ripe opp lakken ved å gjøre det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke poler de bort, bruk en skikkelig avfetting så blir de borte...så polerer du

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enklere å ta det med en avfetting som inneholder white spirit/parafin, gni litt og spyle med høytrykk. Da blir det meste borte, og resten tar du ved polering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfett ordentlig med sterk avfettingsmiddel.. La det virke godt, spyl med høytrykk let over.. Gjenta dette viss det er nødvendig.. Så vasker du bilen med svamp og bilsjampo.. Deretter kan du bruke Autoglym (:tilber: ) eller meguiars (: rock : ) disse to fungerer utmerket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det snør ute!!

Men ikke kaldt da ;)

 

Vel jeg brukte no rens som egentlig skal brukes for å ta bremsestøv og brukte høyttrykk. Ikke nok altså, må jeg ut og svampe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKKE BRUK FELGRENS PÅ LAKKEN! det er fyfy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampeolje skal visst oxo fungere: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKKE BRUK FELGRENS PÅ LAKKEN! det er fyfy

 

NEINEI, det er ikke felgrens, men no sterk CRC greier!

Vel nå har jeg vaska med vaskevott og to bøtter vann og såpe, complimented by Meguiars :D

 

Nå skal jeg på med polish+voks :) ....som er no anna

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pøs på med avfetting til det forsvinner. Ha litt på en svamp, gni på, skyll, gjenta. Funket for meg :) Prøv Sabilex avfetting, selges på Esso. Det er det beste avfettingsmiddelet har jeg har prøvd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan enten rubbe nuppen vekk med litt rubbing/lakkrens og årntlig poleringsmaskin,eller du kan bruke sånn Quick Clay Meguiar`s har i sitt sortim:

http://www.panvulk.no/meguiars_rens3.htm

 

Vill anbefale sånn clay,har brukt 3M sin Clay med stor suksess på malingsflekker,asfaltsflekker osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn clay bar er ikke noe vits å bruke på asfaltflekker/forurensing.

Men en clay bar funker utrolig bra, fjerna lakkstøv fra et helt biltak...ble som nylakkert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn clay bar er ikke noe vits å bruke på asfaltflekker/forurensing.

Men en clay bar funker utrolig bra, fjerna lakkstøv fra et helt biltak...ble som nylakkert

 

Vil si meg uenig i dette jeg da. Spray på meguiars quick detailer og dra over med clay så forsvinner "sandpapiret" på bilen. gjorde i allefall det på en A4 som jeg prøvde på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polering er igangsatt!

Men maskin får jeg ikke til, legger jo på så sinnsykt mye at det er rett og slett hat å ha det av igjen.

Også spruter det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay bar, i allefall den jeg er vandt til er egentlig en leire som sliper lakken så hvis man kan slippe å bruke det er det å anbefale

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polering er igangsatt!

Men maskin får jeg ikke til, legger jo på så sinnsykt mye at det er rett og slett hat å ha det av igjen.

Også spruter det....

 

Om det spruter har du for mye på, maskin er digg det, sånn alà vinkelsliper med hastighetsregulering på. Blir jo ikke helt 100 for hånd men greit nok.

 

Men for å få vekk klumpene dine så finnes det en kitt/leir klump på markedet som tar denne utmerket uten å lage riper. Hør med Larsens bilpleie f.eks i bergens området han har dette for salg og kan lose deg igjennom en how to do forklaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få vekk nupper og salt ifra dørsidene så bruker jeg som regel diesel.. Denne tar alt.. Bare sprayer på med spruteflaske, lar det virke i noen minutter og spyler av med varmtvannshøytrykkspyler. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en årdentlig avfetting så går det vekk uten ¨gnuke. Selv bruker jeg emunol fra cartec.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange morsomme forslag her, men skal du være kjapp og har stoffet liggende så er nok silikonfjerner beste tingen å bruke !

men vist du vil unngå dette problemet så kan du polere bilen din når du legger om til sommer dekk og etter sommeren når du legger om til vinterdekk, så holder det i lange baner med en ukentlig vask :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn clay bar er ikke noe vits å bruke på asfaltflekker/forurensing.

Men en clay bar funker utrolig bra, fjerna lakkstøv fra et helt biltak...ble som nylakkert

 

Clay eller Paint Rubber som er et annet navn på dette er helt konge på asfalt og tjæreflekker, akkurat som på lakk- og malingsoversprøyting: rock : Du vil garantert fjerne nuppene med dette - det er kanksje største grunnen for at du bør gjøre denne operasjonen før du går på med polish. Mens du med poslish må slipe ned disse nuppene så vil en paint rubber/clay "dra" det med seg slik at poleringsjobben blir enklere.

 

Angpående spruting fra maskin så gjør som foreslått og ha på mindre, samt pass på å stryke det utover med en finger tupp. Pass også på å legge polishen på i yterkanten (2-3 cm inn fra kant) av polerputa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med avfetting og høyttrykk spyling med varmt vann, bruk så kitt (på våt bil). Etter dette vil lakken være glatt, men ripete og matt. Da går du på med maskin med rød eller blå slipepute og lakkrens (f.eks meguiars diamond cut) for å fjerne ripene. "Kjør" slipepastaen helt ut, slik unngår du skjolder.

Så kan du legge på voks. Da burde du ha et bra resultat!

 

Eller ta kontakt med et lokalt bilpleiefirma... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har til dags dato ikke vært borti i mange nyere biler som ikke har blitt kvitt nuppene med ordentlig avfetting, vil absolutt ikke anbefale å slipe lakken med clay bar uten at det er absolut nødvendig ut ifra den bilen trådstarter har (2006modell) vil det være ganske dumt da den sikkert er ganske strøken i lakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har til dags dato ikke vært borti i mange nyere biler som ikke har blitt kvitt nuppene med ordentlig avfetting, vil absolutt ikke anbefale å slipe lakken med clay bar uten at det er absolut nødvendig ut ifra den bilen trådstarter har (2006modell) vil det være ganske dumt da den sikkert er ganske strøken i lakken

 

Hvorfor vil du ikke anbefale å bruke clay selv om det er en 2006 modell og strøken i lakken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi clay bar er et slags slipemiddel, litt grovere enn vanlig rubbing, hvis man ikke behøver å rubbe bilen gjør man det ikke enkelt og greit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.