Problemer etter bremsebytte a4 b5

Anbefalte innlegg

Byttet skiver og klosser foran for en uke siden og alt fungerte utmerket. Måtte vente med bak da jeg trengte presse for å få presset inn nye hjullagre i de nye skivene..

Jeg har nå byttet skiver og klosser bak, og problemet har oppstått.

Abs lampa lyser og abs fungerer ikke, dessuten virker det som bremsene nesten ikke tar i det hele tatt.

Fikk luftet bremsene skikkelig da jeg tenkte dette var problemet. Det ble en del bedre men ting er fremdeles ikke sånn det skal være.

Etter luftingen begynnte abs såvidt å "leve" igjen. Dvs den "napper" som den skal men kun i noen få sekunder før den kopler helt ut igjen..

Trenger hjelp folkens.. Hva må jeg gjøre? Hvorfor er ikke bremsene som de skal? og hvorfor tuller abs? (lampa lyser)

edit: 97 a4 avant 20V ikke quattro

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke helt hvordan det er bak på bilen din, men symptomene minner om at en abs-sensor ikke er plassert riktig i forhold til tannkransen. Prøv å dytt sensorene bak inn litt ekstra, evt. ta de ut og rengjør og sett de tilbake. Hvis dette ikke hjelper, få noen med vag-com til å kjøre en diagnose, så får du sett hvilken sensor det eventuelt gjelder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rotorringene på skivene bak? Ble de flyttet over eller montert nye? Sikker på at disse sitter eller ikke er skadet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips.. Skal ta ut føleren og rense den.

Rotorringer?:o

Hvor sitter disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mest sansynlig den rotror ringen til abs sensorene son ikke sitter helt rett på etter skivebytte (om du da satte disse iver fra de gamle skivene). Det fører da til at føleren ikke år samme avstand til denne hele tiden når hjulet går rundt, og tror at noe er feil.

Den sitter på innsida av bremseskiva bak og ser ut som en liten runding med masse avlange hull. Du ser den med en gang om du ser bak skiva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare takke for all hjelp her.. Var rotorringene som ikke var flyttet over ja, ikke rart det ikke funka da! hehe... De er nå flyttet over og alt fungerer som det skal.!:)

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he...fort gjort. Hørtes kjent ut det gitt. Treg ting å glemme, men men..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk samme overraskelse selv når jeg skifta på min a4..men satte i kransene og alt så funka det fortsatt ikke så kjørte jeg test så trodde de en føler var gåen..den var hvertfall svindyr men så viste det seg bare at avstanden ikke var riktig fra krans og sensor og no greier...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.