Koble strøm på elektriske seter

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man gå frem for å montere elektriske seter i en bil som ikke har det fra før? Gjelder en -93 S4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må du først ha en stol bergnet for dette. så trenger du bare + frem til stolen med en sikring. ca 30 Amp. .. skal ikke mere til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må du først ha en stol bergnet for dette. så trenger du bare + frem til stolen med en sikring. ca 30 Amp. .. skal ikke mere til...

Spørs jo vel om det er memory på setene...

Da er det en styreenhet som må ha strøm og ledninger mellom den og setene så klart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sorte elektriske skinnseter fra en -96 S6, og ja de har jeg allerede...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han sa ikke noe om memory, så da regnet jeg ikke med det.. du trenger kun strøm ned..trenger ikke gå via tenning.. men må ha sikkring..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappe tilbakemeldinger, tror jeg skal få det til nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han sa ikke noe om memory, så da regnet jeg ikke med det.. du trenger kun strøm ned..trenger ikke gå via tenning.. men må ha sikkring..

Hvor er det beste stedet å hente strømmen fra? Hvilken sikring trenger jeg, og hvor bør jeg plassere den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det kan ligge ledninger til stolene allerede........evt. sjekk med Møller om du kan få koblings-skjema til det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg fikk setene var det plutselig litt flere kabler enn jeg hadde håpet på... Har hatt ute originalstolene som er uten strøm. Under gulvtrekket lå det desverre ikke ferdigtrekt kabel. Hva må jeg trekke opp, og hvor fra, for å få liv i setene? Øverste bilde er førerstol, nederste passajerstol.

Førerstol.jpg

Passasjerstol.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også en slik C4. Har akkuart byttet seter på min. Jeg har da manuelle sport- seter i skinn. Dersom du ikke hadde el. seter fra før, så må du kjøpe nye fester til setene fremme. Disse må du sveise fast i karrosseriet. Du får kjøpt slike fester til setene på møller eller ebay.de

Så jobben krever nå sveiseapparat også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også en slik C4. Har akkuart byttet seter på min. Jeg har da manuelle sport- seter i skinn. Dersom du ikke hadde el. seter fra før, så må du kjøpe nye fester til setene fremme. Disse må du sveise fast i karrosseriet. Du får kjøpt slike fester til setene på møller eller ebay.de

Så jobben krever nå sveiseapparat også.

Ser at jeg må bytte fester foran ja, det skal gå greit. Den største bøygen er å få koblet det elektriske, er det noen som har gjort det før og som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.