Justerbart senkesett til Touran

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på om man kan få justerbart senkesett til Touran 2.0TDI 170HK 2007 mod.?

 

Jeg vil gjerne ha muligheten til å senke bilen fra standard til rundt 35mm. eller mer. Finnes dette? Og er det noen her inne som monterer dette for meg for en rimelig penge?

 

Jeg er altså ikke interisert i å blodsenke bilen, men vil gjerne ha muligheten til å senke den litt ned når jeg vil vise meg frem....

 

Hvordan funker egentlig dette... er det slik at man får en bryter inni bilen som senker/hever bilen?

 

Setter pris på litt generell info rundt dette og hvordan dette fungerer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ha bryter inne i bilen må du ha luftfjæring.. noe som vil koste deg ca 30 000kr eller mere... justerbart er at man kun justere manuelt på demperen.. men dette er ikke noe du bare gjøre for å vise deg frem liksom.. er ikke bare å skru så senker du den...

 

?dim=2006-09-13_13-50-18_suspension1lr.j

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

justerbart er at man kun justere manuelt på demperen.. men dette er ikke noe du bare gjøre for å vise deg frem liksom.. er ikke bare å skru så senker du den...

 

Hvorfor ikke?

 

Man skrur den jo bare ned. Chamber blir riktignok ikke helt 100, men om det kun skal brukes på treff så spiller det liten rolle.

Skrur man, så senkes eller heves bilen. Er ikke noe annet som må gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha en bryter i bilen, så må du som nevnt her ha senkesett som går på luftstyring.. koster da fra ca 23-24 lapper og oppover...

Et vanlig justerbart der du skruer opp og ned får du fra rundt 6 lapper og oppover... Er litt knotete og justere det opp og ned, foran skrur du bare fjærene opp og ned og er forholdsvis enkelt, bak derimot må du egnetlig løsne ned bærebruene, ta ut fjærfestet nede og juster dette for så å putte på plass igjen... ikke noe STOR jobb, men litt knot er det jo...

 

(forresten så husk å løsne fra følere fra bærebruene foran og bak som justere lyktene når du holder på, visst ikke blir bærebruene hengendes i disse og tror ikke de liker det så bra..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger folkens.

 

Dette blir nok litt for dyrt og innviklet for meg.

Jeg får vel bare vente til bilen kommer før jeg evt. bestemmer meg for å senke den ytterligere.

Mest sannsynlig kommer jeg ikke til å gjøre dette, da jeg er meget lei av å kjøre rundt i lave biler.

Resultatet skal se ganske makabert ut når jeg henter bilen, før jeg vurderer senkesett. Å skulle det bli aktuelt så blir det uansett ikke mer enn 30mm. senking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.