#1 Skrevet Februar 25, 2007 Hei. Har en Audi 90 med en 10vt motor som jeg jeg ikke finner motorkoden på. Så hvis noen med AKTE kan hjelpe meg å søke opp noen delenummer så jeg kanskje finner ut hvilken motor det er hadde det vært fint. Toppen: 034 103 373 (står WWO bak) fordeler: 0237 031 019 (eller 034 905 205 G) Innsug: 035 133 223 Håper noen kan finne ut noe av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2007 KV motor...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2007 Hmmm.. er dette da en turbokonvertert KV motor? trodde KV kom med lambda orginalt jeg men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2007 Fikk bare utilgjengelig delenummer på de andre nr du oppga... Man fikk vel ikke 90 med turbo..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2007 Kan jo være bare KV topp/fordeler? KV har jo som kjent ikke underspyling av stempel...noe som gjør den dårlig å turbokonvertere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2007 Jeg tror mange av delene er like på 10vT og 10v.... Klarer du ikke å se motorkoden på siden av blokka altså? Prøv å skrap fram med skrutrekker eller stålkost ellernoe..Mange ganger di er "rustet inn"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2007 kommer med bilder av motor når jeg kommer på hybelen om noen timer. Får ikke sendt over bilder da jeg ikke har kabelen til kameraet her jeg sitter nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2007 Beklager mine elendige hidden kunnskaper om bilder osv, men her skal du finne motorkoden, må sikkert pusse bort litt rust osv. skal stå sammen med delenr på blokka. litt vanskelig å se....men det er en blå ring midt i bildet. Dette bildet er fra min KG motor i 200`n.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 25, 2007 her kommer bilder. Noen som kjenner den igjen? Bilde av motor Her etter litt demontering: Hvor på dette bildet finner jeg motorkode? Takker for alle svar. edit: Og ja, det er en turbomotor: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 25, 2007 Der står koden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 25, 2007 Tipper det er en KG-motor, siden insuget er "bakvendt". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 25, 2007 Har en KG selv, og det ligner ikke akkurat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 25, 2007 Sant... det er vel en turbokonvertert sugemotor og da er det jo ikke en KG... Vi får vente til eiern har skrapa etter motorkoden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 25, 2007 Ja vi får gjøre d:) Synes den har mye likheter med den gammle KV motoren min... Får vente å se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 25, 2007 Siden fordeleren tilhører en KV motor, er vel sannsynligheten at det meste er KV...? Rart delenr på toppen og innsuget ikke fantes på akte'n... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 25, 2007 Stemmer det. Var litt merkelig d ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 25, 2007 Bildet jeg la ut er bildet av en orginal KG som står i en 200... Motoren på bildene er prikklik min KV motor som står i 90`n..... Turboen stemmer jo heller ikke med noe som kunne stått på noen 10vt orginalt....minner om en k03 Jeg mener det er en KV motor som er satt på et eller annet Turbo konverteringsett.... bare se på Rørene som går fra luftfilterboksen til turboen...har aldri sett en sånn løsning før. Heller ikke at røret kommer på motsatt side en orginalt inn mot innsuget på 10vt KV motor med hjemmesnekra turbokonvertering...alla K03 turbo.. Morro å se andre løsninger for en gangs skyld ...... Hadde du kunnet lest opp delenumret på bensinmengde fordeler`n......? se om den stammer fra en orginal 10vt eller om det også er kv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 25, 2007 fått sjekka motorkoden? KV topp er vel faktisk en bra ting, med tanke på større ventiler. Vet ikke i forhold til KG, men de er større enn MC. men hvis det er KV bunn og så har du nok et litt ugunstig komp. bare å få tak i stempler fra MC f.eks. Var faktisk tenkt å bruke et sånt innsug selv på 10v'en med tanke på IC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 25, 2007 Nei, jeg får ikke sjekka det her jeg er no. Bilen står hjemme og jeg er på hybelen desverre, men kommer nok til å ta en tur hjem i morra elns. Turboen er en Tusbonetics T3 mener jeg Selgeren visste veldig lite om motoren, men han visste at i bunndelen sitter det smidde H-profil råder og smidde stempler. Dessuten var toppen portet. Satt et tilleggsprut på den da jeg kjøpte den. Begynte i går med å fjerne K-jet. motoren skal megasquirtes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 25, 2007 har forresten et dårlig bilde av K-jet her: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 25, 2007 Kan virke som en bra motor da. Er en del smarte løsninger der egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 25, 2007 Uten tvil en KV motor som er konvertert, det ser man jo på alle løsningene...Luring han der Hvis det er gjort som det sies med innmaten så blir det vel knall med MEGAsquirt på den Du må holde oss oppdatert om denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 26, 2007 noen som har bilde av en standard KV motor? edit: så kommer spørsmålet. er det interesse for en prosjektråd? Gidder ikke å gjøre så mye ut av det hvis ingen er interresert serru. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 26, 2007 Det er alltids interesse for en slik tråd:) Så det kan du bare lage. Virket som et greit prosjekt du har funnet deg. Skal se om jeg ikke har noen bilder av KV motoren som jeg har liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 26, 2007 Disse bildene tok jeg like før jeg tok den ut av biln min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...