#1 Skrevet Februar 25, 2007 Noen som har kobla hovedlys via lys relè på Audi S4, med trippellyskaster? Isåfall har dere bilder på hvordan dere har kobla det? Kan man koble styrestrømmen på den pluggen som man kobler til lykta? Slik at man slipper å knote inni lykta. Er ikke akkurat verdens beste plass å koble på. mtp plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2007 Dette hjelper vel kanskje ikke, men.. Det var kobla sånn på min S4 når jeg fikk den, med ett relé oppe ved plusspolen bak turboen. Selvfølgelig med lysvarsling som resultat.. Jeg tok vekk hele sølet, da det faktisk ikke var mer enn 0.2V forskjell.. Problemet er nemlig at reflektorer og linser blir tåkete, og er omtrent umulig å få rene igjen. Løsning: Xenon i nærlys, GE super blue (eller liknende) i tåkelys, originalpære i langlys. Dette ga i hvertfall mye bedre resultat, omtrent som en vanlig reflektorlyskater med 'greie' lys. Nye lykter til 5-7000 fikser biffen.. Beklager, vet at det ikke var dette du spurte om! For å svare: På min var det bare koblet inn på ledningen som går inn på lykta, tror det var den gule.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2007 Problemet hos meg er at det er 2,2V spenningstap fra +polen på batteriet til pæreholderen... Så jeg må finne en løsning... Om problemet kan løses med relè som jeg har, istedet for å måtte kjøpe xenon pærer og balaster så vil jeg det... PS. Jeg har åpnet lyktene og rengjort reflektorene og linsene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2007 Hvilke pærer er det i lyktene? H4? Skal selv bytte over til xenon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2007 2 x H1 1 x H3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2007 Ok. H3 er fjernlys da? H1 nærlys og tåkelys? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2007 Bytt spenningsregulator. Hellanor har. Jeg kjører med en som lader 14,6v. Irr på kontaktene som går inn på pærene øker og motstanden, rengjør disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 25, 2007 Stemmer det jeg skrev to innlegg over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 26, 2007 Stemmer det jeg skrev to innlegg over? Husker ikke... Vipp av dekselet og sjekk selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 26, 2007 Det er H1 på nær og fjernlys og H3 på tåkelys. Holder på å montere relè på mine linselys nå samtidig som jeg monterer xenonlys på nærlysene. Henter styrestrøm fra ledningene som originalt går inn i lykten, strøm til linsene hentes direkte fra batteriet. Min originale spenningsregulator lader maks 14.2 eller 14.4, husker ikke helt. Denne er mer enn god nok, viss du har dårlig ladespenning sjekk børstene på dynamoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 26, 2007 Har 14,4V på batteripolen, men har bare 12,2 på pæra. Så ladespenningen er bra. Men får du feilmelding i dashbordet når du kobler det via relè? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 26, 2007 Jeg får ingen feilmelding, for jeg har ikke autocheck. Du kan enten nappe ut pæra i autocheck'en dersom du får feilmelding, eller du kan koble den ut. Eller du kan montere en motstand på ledningen som trekker like mye som pærene dine gjør nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...