Anbefalte innlegg

Har siden jeg overtok bilen, vært en grusom lyd i rattstammen. Tror det er spesielt i lave hastigheter, og når jeg står i ro. Høres litt ut som stål mot stål, eller noe slikt. Hva kan det være? Kan det være bøyd noen plass? Virker egentlig ikke sånn når jeg svinger, men kan jo være snakk om så lite..

AJ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dure-lyd?

Sikker på at det er rattstammen og ikke servopumpe eller noe sånnt. Bråker noe infernalsk hvis den er defekt/lekk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ganske sikker på at det er oppe i rattnavet eller noe slikt. Må vel bare plukke det fra hverandre og se.. Men synes det var merkelig! Er nok sikkert mer en bare en enkeli liten ting!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje, kanskje.. Fløyta funker ikke når jeg vrir rattet 90 grader f.eks.. må være beint. :P Er det bare å ta av rattet da, smøre litt og håpe? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være sleperinge da tro? er lyden helt oppe ved rattet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleperingen eller noe så enkelt som ratt mot deksel kan lage skrapelyder, men sleperingen er igrunn laget som en klokkefjær, og kan gi litt sånn tørr skrapelyd. Jeg hadde en fæl raping i hele styregreia, som jeg ikke kunne finne ut av. Forsvant da jeg smurte opp tannstanga med riktig fett..

Vær forsiktig hvis du doktorerer sleperingen, den er det eneste som gjør at airbagen virker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, lyden er helt oppe ved rattet. Har nok ikke airbag, så det er nok ikke noe problem. Skal se på dette i morgen, så får jeg heller komme tilbake med et svar på det. Takk for hjelpen så langt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.