#1 Skrevet Februar 25, 2007 Vurderer å kjøpe en 01 RS4 men lurer på om det er mulig å montere hengerfeste på bilen? ser at ingen av de som ligger for salg har hengerfeste..... noen som vet dette? Ellers noen som vet om svakheter på disse bilene jeg bør se etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 25, 2007 Er nok fullt mulig å ettermontere hengerfeste på RS4, skulle ikke være noe annerledes enn på vanlig A4. Grunnen til at du ikke har sett noen RS4 med hengerfeste er vel fordi dette er for sportsbil å regne, og man ser ikke så ofte f.eks porsche eller lignende med hengerfeste heller. Men det er jo genialt å ha det beste fra begge verdener da, familiebil med hengerfeste, som samtidig har suverene sportsbilegenskaper!! Kan ikke akkurat påstå å ha peiling på RS4, men et generellt råd er ihvertfall å unngå å kjøpe en som har blitt skamkjørt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 25, 2007 NEI DET GÅR IKKE RS4 er ikke typegodkjent med hengerfeste. Får ikke papirer på det så du får problemer ved EU. Er prøvd før uten hell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2007 NEI DET GÅR IKKE RS4 er ikke typegodkjent med hengerfeste. Får ikke papirer på det så du får problemer ved EU. Er prøvd før uten hell. DEt går nok å montere men det er som du sier at de ikke er typegodkjente til RS4 så det står heller ikke godkjent hengervekt i vognkortene. Så du kan nok få litt problemer ved forsøk på godkjenning eller om du blir stoppet i kontroll eller skal på EU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2007 NEI DET GÅR IKKEEr prøvd før uten hell. Jeg vet iallefall om et tilfelle hvor det er prøvd MED hell, men stemmer det som blir sagt ang godkjenning! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 26, 2007 Så du vet om ett tillfelle der det er montert og fått det godkjent av biltillsynet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 26, 2007 Så du vet om ett tillfelle der det er montert og fått det godkjent av biltillsynet? Nei, jeg vet om RS4 hvor det er montert, men ikke godkjent! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 26, 2007 Skjønte det. Skulle bare kværulere litt siden du skrev MED hell:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 26, 2007 må ha det, så får heller bare la det stå til, sykt at det ikke er typegodkjent.... passer vell samme som s4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2007 Noen som vet noe mer om dette - hvilket feste som passer, hvis man først skulle finne på å sette på et? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2007 Noen som vet noe mer om dette - hvilket feste som passer, hvis man først skulle finne på å sette på et? Vet det brukt orginalt avtagbart til vanlig A4 avant. mener det var 8D5 092 155 B som var delenr på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 6, 2007 Vet det brukt orginalt avtagbart til vanlig A4 avant.mener det var 8D5 092 155 B som var delenr på det Rudi - har du tilgang til det systemet, slik at du kan se hvilket merke dette festet er? Jeg har fått høre at man får tak i et av merket Westfalia som overhodet ikke synes når kroken ikke er påmontert, men han hos Møller jeg pratet med i dag klarte ikke å finne ut om det delenr. over her var dette merket eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 6, 2007 ingen avtagbare som synes vel??? På min så må du nå under bilen for å se at det eksisterer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 6, 2007 ingen avtagbare som synes vel??? På min så må du nå under bilen for å se at det eksisterer Hm... Jeg ser jo i hvert fall veldig mange biler hvor du ser en sånn sort plate under fangeren når det er avtagbart feste, i hvert fall? Eller er det mer DETTE som mer er unntaket enn regelen, kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 6, 2007 På A4en min hadde jeg Westfalia. Genialt system! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 6, 2007 Hmm... Hva gjør man med grenser for hvor mye bilen kan trekke da ? har noen erfaring med å godkjenne slikt hos Biltilsynet? Kan man f.eks få tak i typegodkjenningen fra Sverige ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 6, 2007 Jeg regner med at det ikke finnes typegodkjenning fra Audi fordi de ikke vil ha hengerfeste på RS4. Sansynligvis pga problemer med å få nok kjøling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 7, 2007 Rudi - har du tilgang til det systemet, slik at du kan se hvilket merke dette festet er? Jeg har fått høre at man får tak i et av merket Westfalia som overhodet ikke synes når kroken ikke er påmontert, men han hos Møller jeg pratet med i dag klarte ikke å finne ut om det delenr. over her var dette merket eller ikke. Er nok westfalia ja,har sett monteringen og det er minimalt med kapping i fangeren og det ser bra ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 7, 2007 OK, takker... Litt sprøtt at han fikk opp forskjellige priser på dette hengerfestet alt ettersom om han søkte på hengerfeste til A4, S4 eller RS4... Prisen for selve festet økte liksom en tusenlapp når det "hørte til" en S4 og ikke A4, selv om delenummeret var det samme... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 14, 2007 Westfalia lages ikke til RS4, ihverfall ikke ifølge http://www.mbshop.no/main.asp?kat=16 Snakte me de på telefon. MEN er det andre typer som er "usynlig" når det ikke er i bruk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 14, 2007 Westfalia lages ikke til RS4, ihverfall ikke ifølge http://www.mbshop.no/main.asp?kat=16Snakte me de på telefon. MEN er det andre typer som er "usynlig" når det ikke er i bruk? Ingen "lager" til en bil som ikke er godkjent med hengerfeste Men ingen kan jo hindre deg fysisk i å montere ett fra f.eks en vanlig A4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 14, 2007 Ingen "lager" til en bil som ikke er godkjent med hengerfeste Men ingen kan jo hindre deg fysisk i å montere ett fra f.eks en vanlig A4 hmmm Ok, det er derfor kanskje det er så dyrt å sette på et hengerfeste fra Audi i Stavanger? Hva skjer om jeg setter det på uten godkjenning? Bot? Ved evt. ulykke så får jeg skylden? Bilen skal jo være god nok for et hengerfeste, da??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 14, 2007 Westfalia's nettsider sier at RS4 ikke er godkjent av Audi for hengerfeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 14, 2007 Ok, så da kan man sette på hengerfeste allikavel da? Det er oppsett under bilen slik at man kan sette på hengerfeste(akkurat som A4), som "bolt on"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 14, 2007 hmmmOk, det er derfor kanskje det er så dyrt å sette på et hengerfeste fra Audi i Stavanger? Jeg må ut med ca 23000kr vis dem skal gjøre jobben(deler og arbeid). Hva skjer om jeg setter det på uten godkjenning? Bot? Ved evt. ulykke så får jeg skylden? Bilen skal jo være god nok for et hengerfeste, da??? Nr 1 så tviler jeg på at audi forhandleren der vil montere det da det ikke er godkjent på bilen. nr 2 kan vel nesten bare politi eller din lokale trafikkstasjon svare på. Det blir uansett bare spekulasjoner fra min side. Om bilen er "god" nok i dine øyne eller ikke tror jeg de driter i så lenge den i deres øyne ikke er det da Audi ikke har godkjent det. De er jo kjent for å være temmelig firkantet på trafikkstasjonene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...