Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skifte girolje, diffolje og muligens bremsevæske.

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor mye olje jeg trenger å kjøpe inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren tar vel egentlig ca 3.5 liter, men om du skifter fra det lille til det store oljefilteret som heter noe sånt som 028 115 561 F ( ta det nummeret med ei klype salt, men delenr. slutter iallefall på F ) så fyller du en halvliter mer olje. Altså 4-4.1 L. Positivt med tanke på møkkpartikler/sot som da fordeles i mer olje. Tror filteret i utgangspunktet er beregnet for dieselmotor, men gjengepartiet og anleggsflaten er lik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takktakk..

På sidene til shell stod det, 2,7l på gir og 1,5l på diffen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren tar vel egentlig ca 3.5 liter, men om du skifter fra det lille til det store oljefilteret som heter noe sånt som 028 115 561 F ( ta det nummeret med ei klype salt, men delenr. slutter iallefall på F ) så fyller du en halvliter mer olje. Altså 4-4.1 L. Positivt med tanke på møkkpartikler/sot som da fordeles i mer olje. Tror filteret i utgangspunktet er beregnet for dieselmotor, men gjengepartiet og anleggsflaten er lik.

Filteret du nevner er riktig, det. Dette er beregnet på 1,8T med longlife-service. Hvis man bestiller og fyren bak disken ikke vet hva long-lifefilter er(har skjedd meg), så si det skal være til en 2001-modell eller nyere, da får du riktig filter. Filteret som er til dieselmotor slutter på B, fikk jeg opplyst når jeg byttet etter å ha fått feil, og dette kan ikke brukes da det var noen ventiler inni filteret som ikke passet overens med bensinmotor, ifølge delelageret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.